استاندار کرمانشاه :

پاییز امسال بیشترین کاهش نرخ بیکاری را بین استان‌های کشور داشته ایم

استاندار کرمانشاه گفت: پاییز امسال بیشترین کاهش نرخ بیکاری را بین استان‌های کشور داشته ایم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، هوشنگ بازونداستاندار کرمانشاه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان که عصر امروز (۱۵ دی) برگزار شد، با اشاره به نرخ بیکاری ۱۸.۲ درصدی استان در فصل پاییز امسال،گفت : نرخ بیکاری استان در پاییز امسال نسبت به پاییز سال گذشته با ۲۵ درصد، حدود هفت درصد کاهش داشته و طی این مدت استان کرمانشاه بیشترین کاهش نرخ بیکاری را بین استان‌های کشور داشته است.

وی افزود: درست است که هنوز بالاترین نرخ بیکاری را بین استان‌های کشور داریم، اما این بار نه با نرخ بیکاری ۲۵ درصدی و بهتر است دوستانی که می‌گویند کرمانشاه همچنان نرخ اول بیکاری کشور را دارد آمار بیکاری پاییز امسال را با پاییز سال گذشته مقایسه کنند.

وی ادامه داد: البته هنور استان از نرخ بالای بیکاری رنج می‌برد و این حقیقتی است که وجود دارد و باید برای کاهش نرخ بیکاری استان تلاشمان را دو چندان کنیم.

بازوند با اشاره به وجود ۱۵۳ هزار بیکار در استان گفت: سالانه حدود ۷۵۰۰ نفر دیگر نیز به جمیعت بیکاران استان اضافه می‌شوند و از سوی دیگر حدود هزار نفر ریزش نیروی کار داریم و ایجاد اشتغال برای این افراد و کاهش نرخ بیکاری استان کار بسیار سختی است و رسیدن به متوسط نرخ بیکاری کشور یک ساله شدنی نیست. این کار سه چهار سال زمان می‌برد و مستلزم سرمایه گذاری کلانی در استان است.

وی گفت: در پاییز امسال نرخ مشارکت اقتصادی استان هم ارتقاء یافته و جزو استان‌هایی هستیم که در این شاخص هم رشد داشته ایم.

استاندار کرمانشاه در ادامه به وضعیت بودجه استان در لایحه بودجه ۱۳۹۸ اشاره کرد و گفت: تشکیل ستاد بودجه استان از اوایل امسال و پیگیری مدیران خصوصا رییس سازمان برنامه و بودجه استان و همراهی نمایندگان نتایج خوبی داشت و نشان داد اگر در مسائل مختلف استان با هم هماهنگ عمل کنیم نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت اعتبارات هزینه‌ای استان در لایحه بودجه سال آینده گفت: رشد اعتبارات هزینه‌ای استان حدود ۲۵ درصد است و از این حیث جایگاه دوم کشور را داریم که تاکنون در استان سابقه نداشته است و این درحالیست که سال گذشته استان از لحاظ اعتبارت هزینه‌ای بین استان‌های کشور رتبه هجدهم را داشت.

بازوند رقم اعتبارت عمرانی استان را نیز ۷۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: رشد اعتبارات عمرانی استان هم معادل ۹.۹۴ درصد است، درحالیکه متوسط رشد اعتبارات عمرانی استان‌های کشور ۸.۷ درصد می‌باشد.

وی رقم اعتبارت عمرانی ملی به نام استان را نیز در لایحه بودجه سال آینده ۵۷۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم نیز نسبت به سال گذشته با ۳۷۲ میلیارد تومان رشد ۵۵ درصدی داشته است.

انتهای پیام/د

وضعیت مناسب اعتبارت استان در لایحه بودجه ۱۳۹۸

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار