برخورداری بیش از ۹۹ درصد جمعیت شهری استان از آب سالم

۹۹.۸۵ درصد جمعیت شهری خراسان جنوبی، از آب آشامیدنی سالم برخوردارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ هاشمی مقدم مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان گفت: هم اکنون ۴۵۷ هزار نفر در استان از خدمات شبکه آب شهری بهره مندند و این آمار از متوسط کشوری بالاتر است.

وی افزود: ساخت مخازن ذخیره آب در استان از ۴۴ هزار مترمکعب در سال ۸۳ به ۱۳۹ هزار مترمکعب در حال حاضر افزایش یافته که نشان دهنده تلاش شتابان در عرصه صنعت آب و فاضلاب استان است.

هاشمی مقدماظهار کرد: از وجود ۱۹۷ هزار مشترک آب در استان نیز خبر داد و گفت:: طول شبکه توزیع آب در استان در سال ۸۳، ۷۱۹ کیلومتر بوده است و هم اکنون به ۲۱۹۲ کیلومتر افزایش پیدا کرده است که البته مقداری از این افزایش طول خطوط به دلیل الحاق برخی شهر‌ها به استان است، اما در مجموع این ارقام، گسترش خدمات در سطح شهر‌های استان را نشان می‌دهد.


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان به افزایش طول خطوط انتقال آب از ۲۳۳ کیلومتر در سال ۸۳ به ۵۷۷ کیلومتر در حال حاضر اشاره کرد و افزود: بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان منابع ملی برای انجام پروژه‌های عمرانی در حوزه آب و فاضلاب از سال ۸۳ به این استان اختصاص پیدا کرده است.

هاشمی مقدم به خدمات صورت گرفته در بخش فاضلاب نیز در استان اشاره کرد و افزود: هم اکنون جمعیت تحت پوشش دفع بهداشتی فاضلاب بیش از ۳۲ درصد معادل ۵۴ هزار مشترک در ۴ شهر قاین، بیرجند، فردوس و سربیشه است.

وی ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب واقع در مدار بهره برداری مرکز استان را ۱۶ هزار مترمکعب در شبانه روز اعلام کرد و گفت: تصفیه خانه‌ی دیگری با ظرفیت ۲۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز نیز در دست اجرا است که با بهره برداری از آن مشکل دفع فاضلاب بیرجند تا افق طرح برطرف خواهد شد.

شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بعد از تقسیم خراسان بزرگ در سال ۸۳ تأسیس شد و به صورت مستقل تحت نظر شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

انتهای پیام / ط آ

وجود ۱۹۷ هزار مشترک آب در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.