ترامپ: برای من مهم نیست که بیشتر دموکرات‌ها به دلیل تعطیلی دولت حقوق نمی‌گیرند

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد برای او هیچ اهمیتی ندارد که بیشتر افرادی که در نتیجه تعطیلی دولت حقوق دریافت نمی‌کنند، از حزب دموکرات هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (شنبه) در حساب توییتر خود نوشت که برای او هیچ اهمیتی ندارد که بیشتر افرادی که به دلیل تعطیلی دولت حقوق نمی گیرند، عضو حزب دموکرات هستند.

وی در حساب توییتر خود نوشت: «برای من مهم نیست که بیشتر افرادی که در پی تعطیلی دولت حقوق دریافت نمی کنند، دموکرات هستند. من می خواهم با دستیابی به یک توافق برای امنیت مرزها، هر چه سریعتر به تعطیلی دولت آمریکا پایان دهم. من در داخل کاخ سفید آماده هستم، اما دموکراتها کجا هستند؟»

رئیس جمهور آمریکا حتی هفته گذشته هم در حساب توییتر خود نوشته بود: آیا دموکراتها می دانند که بیشتر آنهایی که به دلیل تعطیلی دولت حقوق دریافت نمی کنند، خود دموکراتها هستند؟

دولت ترامپ از تاریخ 22 دسامبر سال گذشته میلادی تاکنون در پی بی نتیجه ماندن رایزنی ها میان مقامات کاخ سفید و کنگره بر سر تأمین بودجه مالی ساخت دیوار مرزی مکزیک، تعطیل شده است. این تعطیلی صدها هزار نفر از کارکنان و کارگران را مجبور به استفاده از مرخصی اجباری کرده است. برخی از آنها هم باید بدون دریافت حقوق کار کنند.

با وجود اینکه تعطیلی دولت آمریکا امروز وارد سومین هفته خود شد، نشست روز گذشته کاخ سفید با نمایندگان کنگره هم برای بررسی بازگشایی دولت بی نتیجه ماند. در این نشست ترامپ همچنان بر تأمین بودجه 5.6 میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی مکزیک تأکید داشت. وی همچنین تهدید کرد که اگر کنگره با این بودجه موافقت نکند، ممکن است بخشهایی از دولت را حتی تا سالها تعطیل نگه دارد.

«نانسی پلوسی»، رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا و «چاک شومر»، رهبر اقلیت دموکرات سنا در این نشست اعلام کردند که هرگز با تخصیص بودجه بیشتر برای ساخت دیوار مکزیک موافقت نخواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار