تولید سالانه بیش از ۲۰۰ تن ماهی در منابع آبی مهاباد

مسئول تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: بیش از ۲۰۰ تن ماهی سالانه در منابع آبی شهرستان مهاباد تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، کوروش سعیدی مسئول تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: ۱۷۰ تن ماهی سردآبی از نوع قزل آلا از ابتدای امسال تاکنون در مزارع پرورشی این شهرستان تولید و روانه وارد بازار‌های مصرف شده است. 

وی با بیان اینکه هم اکنون شش مزرعه پرورش ماهی سردآبی در مهاباد فعالیت دارند، افزود: مجوز توسعه یک مزرعه هم برای افزایش تولید از پنج تن به ۶۰ تن درسال صادر شده است.

سعیدی گفت: از این تعداد مزرعه پرورش ماهی دو واحد در بخش خلیفان و چهار واحد نیز در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد که بخشی از تولیدات این مزارع به مصرف مردم مهاباد می‌رسد و بخشی نیز به استان‌های دیگر و حتی کشور عراق صادر می‌شود.

وی افزود: در صورت تأمین بچه ماهی مورد نیاز مزارع این شهرستان، این واحد‌ها می‌توانند در سال دو نوبت ماهی را پرورش داده و روانه بازار مصرف کنند.

سعیدی با اشاره به فعالیت یک کارگاه تکثیر بچه ماهی سردآبی به ظرفیت ۲۰ هزار قطعه در این شهرستان گفت: این واحد توانسته بخشی از بچه ماهی مورد نیاز واحد‌های تولیدی را تأمین کند، اما بخش عمده بچه ماهی مورد نیاز واحد‌های پرورش ماهی این شهرستان از دیگر استان‌ها تأمین می‌شود.

مسئول تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد افزود: علاوه بر ماهیان سردآبی، سالانه ۳۵ تن ماهی گرمابی نیز در دریاچه پشت سد مهاباد و سد سنجاق شامل زرد ماهی، سفید رودخانه ای، آمور، سیم برگ، سوف و فیتوفاک صید می‌شود.

انتهای پیام/ج

تولید ۱۷۰ تن ماهی سردآبی امسال در مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.