رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: کودکان ایلامی دارای ناهنجاری‌های مادرزادی "رایگان" درمان می‌شوند.

درمان رایگان ناهنجاری‌های مادرزادی کودکان ایلامی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،کریم همتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام  گفت: ناهنجاری‌های مادرزادی به بیماری‌هایی گفته می‌شود که در اثر اختلال در روند سیر تکاملی رشد برخی از اعضای بدن یا احشا، در دوران جنینی ایجاد می‌شود.

وی اظهار کرد: از جمله بیماری‌های مادرزادی می‌توان به «پاچنبری»، «دیابت مادرزادی»، «کام شکری»، «لب شکری»، «ناهنجاری در عضلات قلب» و «آترزی مری»، که چون مری بسته است، کودک توانایی بلعیدن ندارد، اشاره کرد.

همتی ادامه داد:در برخی از موارد یک نوزاد به چندین ناهنجاری مبتلاست که روند درمان این بیماران بسیار هزینه بر است کما اینکه معمولاً نوزادان بیمار، از خانواده‌های محروم و نیازمند هستند و خانواده‌های آنها برای پیدا کردن پزشک و مرکز مناسب، دچار سرگردانی‌های زیادی شده و برای تأمین هزینه‌های درمانی سختی‌های زیادی را تحمل می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اضافه کرد: به همت «موسسه محکم» که یک موسسه خیریه و متشکل از پزشکان متخصص و رئوف است کودکان ایلامی دارای ناهنجاری‌های مادرزادی با حمایت مالی و تأمین پذیرش در بیمارستان‌های دانشگاهی امروز و فردا«17 و 18» دی ماه در استان ایلام به صورت رایگان درمان و ویزیت می‌شوند.

انتهای پیام/ د

درمان رایگان کودکان ایلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.