حاجی بابایی در تذکر شفاهی:

لایحه بودجه ۹۸ کمترین شباهت را با برنامه ششم توسعه کشور دارد

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: ۷ نکته درباره بودجه ۹۸ مغایر با برنامه ششم بوده که دولت توپ آن را در زمین مجلس انداخته است.

لایحه بودجه ۹۸ کمترین شباهت را با برنامه ششم توسعه کشور داردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در صحن علنی امروز (یکشنبه، ۱۶ دی) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود درباره سرگردانی و مشکلات اساسی ایثارگران و بیمه‌های آنان گفت: کار بیمه ایثارگران به دستگاه‌های بی‌ربط داده شده که ناهماهنگی‌هایی را در اجرای آن ایجاد کرده است.

وی افزود: ۷ نکته درباره بودجه ۹۸ مغایر با برنامه ششم بوده که دولت توپ آن را در زمین مجلس انداخته است، بحث نظام رتبه‌بندی معلمان در بودجه اعلام نشده، همچنین ماده (۲۹) و (۳۰) برنامه ششم درباره همسان‌سازی حقوق‌ها در لایحه بودجه تبیین نشده است.

حاجی بابایی تصریح کرد: همچنین افزایش ۲۰ درصدی حقوق در بودجه ۹۸ با ابهام روبرو است و مشخص نیست این ۲۰ درصد برای حقوق‌های ۲۰ میلیون تومانی و حقوق‌های یک میلیون تومانی به چه میزان تفاوت دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات ادامه داد: خصوصی‌سازی آموزش و پرورش سیاه‌ترین نوع نگاه دولت به این نهاد بوده و عدم شفافیت در بودجه نفت در لایحه بودجه ۹۸ مشهود است و در نظام پرداخت‌های این نهاد هیچ شفافیتی وجود ندارد.

حاجی بابایی با انتقاد از عدم توجه به اقشار آسیب‌پذیر و کم درآمد با توجه به مصوبات برنامه ششم توسعه کشور در لایحه بودجه ۹۸ اظهار کرد: بودجه باید یک پنجم برنامه باشد، اما بودجه ۹۸ کمترین شباهت را با برنامه ششم دارد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم مجلس بتواند این ایرادات را برطرف کرده و به بازنشستگان کشوری و لشکری و جهادگران بازنشسته در بودجه ۹۸ توجه بیشتری کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، بودجه 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار