رئیس اورژانس فارس اعلام کرد؛

مرگ ۱۳ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس از مرگ ۱۳ نفر در ۹ ماهه امسال بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدجواد مرادیان رئیس اورژانس فارس گفت: در ۹ ماه اول سال جاری در استان ۴۲۸ مورد مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن به اورژانس گزارش شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۱۹۵ مورد در محل درمان شده و ۲۲۰ مورد منجر به بستری شده است، ادامه داد: متاسفانه در این مدت، ۱۳ نفر بر اثر استنشاق گاز سمی مونواکسیدکربن جان خود را از دست دادند.

مرادیان اظهار داشت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد ۱۵ نفر فوت شده بود ۱۳ درصد کاهش یافته است.

رئیس اورژانس فارس گفت: گاز مونوکسید کربن گازی بدون رنگ و بو است و عمده‌ترین منبع تولید این گاز سوختن ناقص نفت و گاز است، ولی اصولاً در اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی خصوصاً در محیط‌های در بسته و فاقد اکسیژن ممکن است تولید شود.

وی اضافه کرد: علائم مسمومیت حاد با این گاز شامل سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و احتمالاً درد شکمی و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغما است و در بیماران مبتلا به ناراحتی‌های قلبی ممکن است تشدید بیماری یک علامت هشدار دهنده باشد.

مرادیان تصریح کرد: برای فرد دچار گازگرفتگی، ابتدا باید پنجره‌ها را باز کرد و پس از شناسایی و قطع منبع نشت گاز، با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفت.
انتهای پیام/م

فوت ۱۳ نفر بر اثر گازگرفتگی

برچسب ها: حوادث ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار