مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس؛

برداشت ۳۰۰ میلیون شاخه گل نرگس از نرگس‌زار‌های فارس/ فارس رتبه نخست کشت گل نرگس در کشور

۳۰۰ میلیون شاخه گل نرگس از نرگس زار‌های استان فارس برداشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجیدرضا پاکاری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: کشور ایران با سطحی بالغ بر ۹۶۰ هکتار کشت نرگس پس از کشور‌های انگلیس و هلند رتبه سوم جهان را دارد.

وی افزود: در کشور ایران، گل نرگس در استان های فارس، گلستان، مازندران، لرستان، سمنان، البرز، ایلام، خوزستان، کرمان، تهران و بخش‌ هایی از همدان و مرکزی کشت می‌شود که در این میان نام منطقه خفر جهرم و بالاده کازرون سرآمد است.

پاکاری از شهرستان‌ های جهرم با ۳۰۰ هکتار و کازرون با ۱۷۰ هکتار و پس از آن ها رستم، فراشبند و مهر به عنوان میزبان نرگس زار‌های فارس نام برد و گفت: منطقه خفر بیشترین میزان تولید نرگس را دارد و با این شاخصه شناخته می‌ شود.

وی اظهار داشت: نرگس در استان فارس به شکل دیم و آبی کشت می شود و بیشتر نرگس زار‌های کازرون دیم است.

پاکاری از برداشت ۳۰۰ میلیون شاخه گل نرگس از نرگس زار‌های استان فارس خبر داد و گفت: قیمت آن در فاز اول برداشت به ۱۴۰ هزار تومان در کیلو نیز می‌ رسد، اما به طور کلی قیمت آن هر کیلو ۶۰ هزار تومان تخمین زده می‌ شود.

وی از راهیابی گل نرگس به بازار کشور‌های حوزه خلیج فارس نیز خبر داد که به تازگی آغاز شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس از تشکیل انجمن نرگس در کشور به مدیرعاملی نماینده فارس در این انجمن، برنامه‌ریزی برای توسعه مزارع نرگس و اعطای تسهیلات به منظور توسعه این مزارع را از اقداماتی برشمرد که این سازمان در جهت گسترش و توسعه کشت نرگس انجام داده است.
انتهای پیام/م

برداشت گل نرگس در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار