انصارالله یمن: ائتلاف متجاوزان بارها توافق استکهلم را نقض کرده است

رئیس شورای عالی انقلاب یمن در دیدار با فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن از نقض مکرر توافق سوئد توسط ائتلاف متجاوز خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی العالم از دیدار یکی از مسئولان ارشد جنبش انصار الله یمن با نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن خبر داد.

محمد علی الحوثی، رئیس شورای عالی انقلاب یمن در دیدار با مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن به مشکلاتی که متجاوزان در مسیر اجرای توافق استکهلم پدید آورده اند، اشاره کرد و اقدام‌های این ائتلاف متجاوز در نقض این توافق را به اطلاع گریفیتس رساند.

او بر اهمیت پرداخت حقوق کارمندان در سراسر یمن، بازگشایی فرودگاه صنعا و آزادسازی اسیران بر اساس توافق استکهلم تاکید کرد.

الحوثی همچنین بر اهمیت تسریع در اجرای توافق استکهلم و آغاز برقراری آتش بس در تعز تاکید کرد.

در همین حال، محمد علی الحوثی پس از دیدار با گریفیتس گفت: در دیدار‌هایی که فردا نماینده سامان ملل در ریاض با مسئولان (دولت مستعفی) خواهد داشت برخی از مشکلاتی که کمیته‌های طرف مقابل ایجاد کرده رفع خواهد شد. ما امیدواریم که تلاش‌هایی برای صلح صورت بگیرد تا تجاوز علیه یمن پایان یابد و امنیت، ثبات و زندگی عادی برای تمامی مردم یمن فراهم شود و فرودگاه صنعا نیز بازگشایی شود و دیگر امور بشردوستانه نیز تحقق یابد. دیدار‌هایی نیز برای بررسی مسائل اقتصادی در امّان انجام خواهد شد و به خواست خدا بر اساس گفتگو‌هایی که با نماینده سازمان ملل متحد داشته‌ایم، گام‌های عمده‌ای برداشته خواهد شد.

انتهای پیام/

تاکید انصارالله یمن بر لزوم اجرای توافق استکهلم 

برچسب ها: یمن ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار