نماینده صندوق احیا بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی خبر داد؛

واگذاری 66 بنای تاریخی کشور به بخش خصوصی

نماینده صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور گفت: 66 اثر تاریخی کشور با هدف باز زنده سازی به بخش خصوصی واگذار شده است.

واگذاری 66 بنای تاریخی کشور به بخش خصوصیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی فعله گری، نماینده صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور در نخستین جشنواره کُرسی نشینی در بنای تاریخی حمام قلعه همدان اظهار داشت: از این تعداد 26 بنای واگذار شده در حال بهره برداری است و مابقی آثار نیز ظرف دو سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: افزون بر این 155 بنای تاریخی دیگر توسط مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برای واگذاری به بخش خصوصی معرفی شده است.

فعله گری گفت: صندوق احیا و بهره برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی حلقه وصل بین بخش خصوصی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و با آسان سازی و شتاب دهی به فرآیند باز زنده سازی و دمیدن روح زندگی در آثار تاریخی مرده، گام های جدی به سمت ایجاد اشتغال و اقتصاد مقاومتی کشور برداشته است.

وی از تخریب آثار تاریخی به عنوان یکی از مشکلات اساسی کشور یاد کرد و گفت: این مشکلی است که سال ها گریبانگیر آثار تاریخی شده بود و با راه اندازی و فعالیت صندوق احیا و حمایت از بخش خصوصی مرتفع شد.

فعله گری از مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ها خواست سرمایه گذاران با صلاحیت را برای واگذاری ابنیه معرفی کرده و سرمایه گذاران بومی را در اولویت قرار دهند.

وی گفت: در راستای معرفی این بناهای تاریخی به گردشگران جشنواره های سنتی در سطح کشور تدارک دیده شده و در نیمه نخست امسال 10 جشنواره برگزار شد.

انتهای پیام/ د

بناهای تاریخی کشور برای با زنده سازی به بخش خصوصی واگذار شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.