نجات جان ۶۵۶ نفر از ساروی‌ها از حوادث

آتش نشانان ساروی ۹ ماه امسال ۶۵۶ نفر را از حادثه نجات دادند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، هاشمی سرپرست سازمان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری گفت: ۳ هزار و ۱۵۴ بار خودروی آتش نشانی و ۹ هزار و ۸۵۸ مامور آتش نشان ۹ ماه امسال برای امدادرسانی به محل حوادث اعزام شدند که در این عملیات‌ها ۶۵۶ نفر از شهروندان نجات یافتند.

وی با اشاره به اینکه آتش نشانان در این مدت به دو هزار و ۸۸۸ مورد از حوادثی که برای شهروندان به وقوع پیوسته امداد رسانی کردند، افزود: در این مدت ۲۸۲ نفر از شهروندان در اثر حوادث مصدوم و ۲۹ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

سرپرست سازمان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری گفت: در این مدت یک هزار و ۴۴۳ مورد عملیات اطفای حریق و یک هزار و ۴۴۵ مورد عملیات امداد و نجات انجام شد که در مقایسه با آمار مدت مشابه در پارسال شاهد افزایش ۲۰ درصدی میزان حوادث بوده ایم.

هاشمی افزود: حریق‌های رخ داده شامل اتصال برق، نشت مایعات قابل اشتعال، انتقال حرارت، نشت گاز، افروختن آتش بصورت عمدی و بعضاً حرارت زیاد محیط از مهم‌ترین عوامل و علل این رخداد‌ها بوده است.

وی گفت: در این مدت آتش نشانان غیر از حوادث آتش سوزی به حوادث آسانسور، سقوط اشیا، تصادف و واژگونی خودرو، آبگرفتگی، ریزش آوار، حوادث مربوط به حیوانات وحشی، محبوس شدن شهروندان در منازل و خودرو، سقوط درخت، گیر کردن انگشتر و همچنین سقوط از ارتفاع، نشت گاز، غرق شدگی و حوادث سقوط در چاه به شهروندان امدادرسانی کرده اند.

هاشمی افزود: به منظور حفظ و ارتقا آمادگی آتش نشانان، کارکنان ادارات، کارگران و شهروندان طی این مدت ۴۴ مانور برگزار شد.

سرپرست سازمان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری از همه شهروندان خواست موارد ایمنی را رعایت کنند و در مواقع بروز حوادث ضمن حفظ خونسردی با شماره گیری ۱۲۵ نوع حادثه و آدرس دقیق را اعلام کنند.

اسماعیل حسین زاده سرپرست اداره عملیات آتش نشانی ساری نیز گفت: ظهر دیروز در پی تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی ساری مبنی بر وقوع آتش سوزی در یک باب منزل مسکونی واقع در روستای دامیر، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه‌های شماره یک و ۴ به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه این آتش سوزی در قسمت پذیرایی منزل به وقوع پیوست، افزود: این حادثه خسارت جانی در بر نداشت، اما منجر به سوختن برخی لوازم ودود گرفتگی فضای داخلی منزل شد.

حسین زاده گفت:حریق توسط اهالی ساختمان مهار شده بود و آتش نشانان اقدامات مربوط به ایمن سازی و تهویه فضای داخلی ساختمان را انجام دادند.

سرپرست اداره عملیات آتش نشانی ساری افزود: علت وقوع این حادثه از سوی کارشناسان اداره بررسی علل حریق و حوادث این سازمان در دست بررسی است.

انتهای پیام/آ

وقوع دو هزار و ۸۸۸ حادثه برای شهروندان ساروی

برچسب ها: آتش نشان ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار