به موازات تلاش برای باسوادی، کارآفرینی صورت گرفته است

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: به موازات تلاش برای باسوادی افراد بی سواد؛ کارآفرینی نیز به طور قابل توجهی صورت گرفته است.

به موازات تلاش برای باسوادی، کارآفرینی صورت گرفته استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، غلامرضا دانش‌فر در نشست خبری با بانوان کارآفرین استان در شهر بوشهر بیان کرد: از ابتدای روی کار آمدن دولت دکتر روحانی تاکنون، به موازات فعالیت‌های خوبی که برای باسوادی افراد بی سواد انجام گرفته کارآفرینی مناسبی نیز در استان صورت گرفته است.

وی  افزود: کار سوادآموزی آموزش سواد و مهارت شغلی به افراد بی سواد است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد:  در سالی که گذشت علارغم وجود دو مشکل عمده حوزه سواداموزی استان یعنی کمبود شدید نیروی انسانی کیفی و نبود اعتبار و بودجه لازم، تلاش‌ها با قوت برای باسوادی افراد ادامه یافت و از اول سال جاری تاکنون علاوه بر تحت پوشش قرار دادن ۲۵۰ نفر از افراد بی سواد اتباع خارجی، در دوره انتقال سوادآموزی نیز به رشد عملکرد بیش از ۱۰۱ درصد جذب سوادآموز رسیدیم.

دانش‌فر با روبه رشد دانستن روند جذب افراد بی سواد در استان بوشهر ادامه داد: با توجه به اینکه مهلت جذب افراد بی سواد برای شرکت در کلاس‌های سوادآموزی تا پایان روز ۳۰ دی ماه می‌باشد اتنظار داریم تا تلاش همکاران ما در مناطق و شهرستان‌های استان چند برابر شود.

وی نقش مراکز یادگیری محلی در آموزش افراد بی سواد و کارآفرینی برای آنان را مثبت دانست و گفت: وجود مرکز یادگیری محلی در زندان مرکزی بوشهر علاوه بر تاثیر در باسواد نمودن افراد می‌تواند نقش موثری در مهارت آموزی و زندگی پس از دوران محکومیت افراد داشته باشد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان بوشهر همچنین بیان کرد: با توجه به توان یادگیری و نیاز سواد آموزان کتاب‌های کمک آموزشی با موضوعات مختلف در زمینه‌های مهارت‌های زندگی و اشتغال به سوادآموزان آموزش داده می‌شود.

دانش‌فر افزود: سوادآموزان مهارت زندگی را با موضوعاتی همچون تربیت فرزند، اخلاق خانواده، حقوق شهروندی، قدرت تصمیم گیری و توان تمرین نه گفتن فرا می‌گیرند.

وی با اشاره به میزان علاقه‌مندی سوادآموزان به یادگیری یک مهارت شغلی، تصریح کرد: سوادآموزان در کنار فعالیت یادگیری برای خواندن و نوشتن قادر خواهند بود تا در زمینه شغلی همانند جوشکاری، بافندگی، کار با رایانه، ماشین نویسی، محرق کاری، خیاطی، برق کاری و نجاری مهارت لازم را کسب کنند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: هر فرد بیسوادی که در دوره سوادآموزی ثبت نام کند علاوه بر برخورداری رایگان از همه لوازم آموزشی، در صورت قبولی ۲۰ درصد هزینه آموزش به خود فرد آموزش گیرنده تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/م

نقش مراکز یادگیری محلی در آموزش افراد بی سواد و کارآفرینی مثبت است

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.