سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی ۲۸ درصد افزایش یافت

رئیس روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی از رشد ۲۸ درصدی طرح‌های سرمایه گذاری به ارزش ۷ هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،امین افقی، رئیس روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: در ۹ ماه امسال۷ هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال طرح سرمایه گذاری از سوی سرمایه گذاران محقق شد که در مقابل۵هزار و ۶۷۰ میلیارد ریالی مدت مشابه سال گذشته در این منطقه تحقق یافت، بیانگر افزایش ۲۸ درصدی میزان تحقق سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی است.

وی، با بیان اینکه از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه، تعداد طرح‌های سرمایه گذاری که از سوی این سازمان تأیید و مجوز سرمایه گذاری برای متقاضیان صادر شده به ۶۳ طرح افزایش یافته است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال این رقم ۵۳ مجوز بوده است افزود: این آمار نشان دهنده رشد ۱۹ درصدی در شاخص جذب سرمایه گذاری در این منطقه است.

رئیس روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، با اشاره به حوزه‌های فعالیت ۶۳ مجوز فعالیت سرمایه گذاری صادره در ۹ ماه امسال گفت: زمینه‌هایی همچون ساخت واحد‌های تولیدی، خدماتی، صنایع صادراتی، اقامتی، احداث هتل و مجتمع‌های مسکونی،‌های تک و دانش بنیان و همچنین ایجاد مجموعه‌های تفریحی و گردشگری از جمله این فعالیت‌ها است.

سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد انزلی

امین افقی افزود: همچنین در این مدت ۳۱ میلیون دلار طرح‌های سرمایه گذاری خارجی نیز در منطقه آزاد انزلی تحقق یافته است.

وی، با اشاره به استمرار تداوم سیاست‌های اقتصادی- حمایتی این سازمان در قبال سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی به عنوان مهم‌ترین دلایل تداوم مسیر رشد منطقه آزاد انزلی در جذب سرمایه گذار به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های عملکرد مناطق آزاد در اجرای دستورالعمل‌های اقتصاد مقاومتی افزود: این ثبات موجبات آرامش و اطمینان در حوزه‌های مختلف فعالیت اقتصادی و تولیدی در سطح منطقه شده است.

فعال سازی کریدور‌های نوستراک و چین - قزاقستان - ایران از مسیر منطقه آزاد انزلی

رئیس روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: فعال سازی کریدور‌های نوستراک و چین - قزاقستان - ایران از مسیر منطقه آزاد انزلی در کنار انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری با کشور‌های منطقه را یکی از تسهیلات و توسعه فعالیت‌های منطقه‌ای برای سرمایه گذاران اعلام کرد.

امین افقی تصریح کرد:ارائه طرح‌های حمایتی- تشویقی به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، تکمیل پروژه‌های زیرساختی و اجرای طرح‌های جدید موجبات رونق فضای کسب و کار در سطح منطقه آزاد انزلی را فراهم کرده است و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و کمک به بازاریابی محصولات واحد‌های تولیدی منطقه از طریق حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، در عین حال حمایت و جذب شرکت‌های دانش بنیان، پیگیری و رفع مشکلات واحد‌های تولیدی منطقه، فعال شدن ۶۲ واحد راکد در این مدت از مهمترین اقدامات این سازمان با هدف حمایت از فعالان اقتصادی است.

 

انتهای پیام/م.ع

افزایش سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.