معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور در آیین تکریم و معارفه استاندار یزد گفت: استفاده ویژه از ظرفیت نخبگان علمی، سیاسی و روحانیون باید در دستور کار استاندار جدید یزد قراربگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، مراسم رسمی تکریم محمود زمانی‌قمی استاندار پیشین استان یزد و معارفه محمدعلی طالبی به‌عنوان استاندار جدید یزد امروز با حضور معاون وزیرکشور ، رئیس حراست وزارت کشور و جمعی از مدیران و مسئولان ارشد استانی در سالن عباسپور برق منطقه‌ای استان برگزار شد.

میانگین سنی استانداران ۸ سال کاهش یافت

جواد ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور نیز در آیین تکریم و معارفه استاندار یزد با اشاره به تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: در وزارت کشور ۲۵ هزار نفر پرسنل در حال فعالیت بوده و از این تعداد ۸۰ نفر که شامل ۱۴ استاندار، معاون استاندار و ۵ فرماندار شامل حال این قانون شدند.

ناصریان با اشاره به این که متوسط سن بازنشستگان در وزارت کشور حدود ۸ سال کاهش یافته، افزود: چهار شاخص اعتدال گرایی، قبول سیاست‌های دولت تدبیر و امید، امانت‌داری و تخصص از جمله مهمترین ضرورت‌ها و شروط انتخاب استاندار است که زمانی قمی و محمدعلی طالبی تمام شروط را دارند.

وی با اشاره به اقدامات محمود زمانی قمی در استان یزد، تصریح کرد: تعامل سازنده و حفظ کرامت افراد، استفاده از تمام ظرفیت‌های سیاسی، علمی و اجرایی برای توسعه بیش از پیش استان، اعمال حداقل تغییرات در مدیران، توجه به نگاه غیر سیاسی از انتصابات ، توجه به جانشین پروری، تکریم ارباب الرجوع، از جلمه انتظارات دولت تدبیر و امید از استاندار جدید یزد است.

معاون وزیر کشور استفاده ویژه از ظرفیت نخبگان علمی، سیاسی و روحانیون باید در دستور کار استاندار جدید یزد قرارگیرد، ادامه داد: استاندار یزد باید حتما در قالب دیدار‌های مردمی به همراه مدیران استانی نشست‌های مختلف با مردم شهرستان‌های استان برگزار کنند.

ناصریان با اشاره به ضرورت حمایت بیش از پیش ازصنایع و واحد‌های تولیدی، تأکید کرد: استاندار باید مانع تعطیل شدن حتی یک واحد تولیدی در استان یزد شود.

وی با بیان این که نرخ بیکاری در استان یزد کاهش پیدا کرده است، گفت: متأسفانه بخش عمده از بیکاران استان یزد فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور در ادامه بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مواد مخدر باید در اولویت اجرایی استاندار جدید یزد قرار گیرد، اظهار کرد: دشمن برنامه‌ریزی کرده تا با ناامید کردن مردم آینده ایران اسلامی را تاریک کند و جلوگیری از تحقق این توطئه نیاز مبرم به وحدت و همکاری دارد.

وی در پایان با اشاره به کاهش درآمد‌های کشور به واسطه اعمال تحریم ها، گفت: توجه به تولید داخل، استمرار طرح مقابله با فقر، طرح تحول سلامت و افزایش حقوق کارگران از جمله برنامه‌های در دستور کار دولت برای مدیریت اقتصادی کشور است.


مسئولین از هرگونه حزب بازی پرهیز کنند

آیت الله محمدرضا ناصری‌یزدی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در جلسه تکریم و معارفه استاندار یزد با بیان اینکه مسئولین باید در راستای تقویت دین تلاش کنند، گفت: تمام اقشار جامعه به ویژه مسئولین باید از تمام لحظات خود برای خدمت به خلق و نهادینه کردن ارزش‌های انقلابی بین نسل جوان استفاده کنند.

امام جمعه یزد حفظ روحیه خودباوری و استقلال را ضروری دانست و بیان کرد: استاندار جدید باید به دور از توجه به نظر شخصی خود، افراد شایسته را برای پست‌های مدیریتی استان انتخاب کند و طوری کا رکند تا وامدارد کسی نباشد.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد افزود: مسئولین کشور به ویژه استاندار جدید یزد که خود از خانواده شهدا است باید خود را وامدار خون شهدا بداند و و در انجام امور با بزرگان استان مشورت دائم داشته باشد.

وی در توصیه‌ی دیگر به استاندار جدید ادامه داد: طالبی استاندار جدید باید از هرگونه حزب بازی پرهیز کند و ساماندهی بحث آب را در اولویت کاری خود قرار دهند.

امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت ایجاد زمینه توسعه اقتصادی گفت: مسئولین می‌توانند با تدوین برنامه‌های فرهنگی و دینی مردم به ویژه نسل جوان را در حوزه دین تقویت کنند.

سوء مدیریت عامل اصلی نابسامانی‌های موجود کشور


محمدرضا صباغیان رئیس مجمع نمایندگان استان نیز در این جلسه بر ضرورت بکار گیری افراد بومی برای انجام امور اجرایی تاکید کرد و گفت: امروزه در کشور دلیل بسیاری از نابسامانی‌های موجود را می‌توان سوء مدیریت دانست و راه حل این مشکل داشتن نظم و اجرای قوانین است.

صباغیات پرهیز از هرگونه جناح بازی را از دیگر اولویت‌های اجرایی استاندار جدید بیان کرد و افزود: جلوگیری از خام فروشی محصولات معدنی استان و استفاده از مدیران شایسته و پرهیز از گماردن مدیران پروازی از دیگر مواردی است که استاندار جدید باید به آن توجه کند.

وی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را از دیگر راهکار‌های جدی برای توسعه استان دانست و ادامه داد: باید از رسانه‌ها به عنوان چشمان بیدار جامعه حمایت و از نقد این فعالان نیز استفاده کرد.

صباغیان در پایان با اشاره به ضرورت حمایت از جوامع کارگری و تشکل‌های مردم نهاد، تاکید کرد: سازمان‌های مردم نهاد ظرفیت‌های اجتناب ناپذیری هستند که می‌تواند با نظارت جدی عامل توسعه بیش از پیش استان و کشور را ایجاد کرد.

 

استاندار جدید یزد معارفه شد + تصاویر

استاندار جدید یزد معارفه شد + تصاویر

استاندار جدید یزد معارفه شد + تصاویر

استاندار جدید یزد معارفه شد + تصاویر

استاندار جدید یزد معارفه شد + تصاویر

استاندار جدید یزد معارفه شد + تصاویر


انتهای پیام/ ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار