مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل خبر داد؛

۲۰ میلیارد ریال برای مدارس شبانه‌روزی در اردبیل اختصاص یافت

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل از توزیع ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در بین ۶۵ مدرسه شبانه‌روزی استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری، مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: در جلسه گذشته پنج مصوبه داشتیم که همه این مصوبات با همکاری صمیمانه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل و تامین اعتبار مورد نیاز تحقق یافته است.
وی از تامین اعتبار برای تعمیر مدارس در سه شهر بیله‌سوار، گرمی و نمین خبر داد و خاطرنشان کرد: با همکاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل هم مبلغ نقدی و هم از طریق اسناد خزانه در این حوزه کمک قابل توجهی را شاهد بودیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه به سهم آموزش و پرورش از اعتبارات فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: امیدواریم در بودجه سال آینده در این حوزه با همراهی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل توجهی ویژه به فعالیت‌های فرهنگی در دستگاه تعیلم و تربیت اختصاص یابد.
ناصری از تزریق ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اسناد خزانه برای اجرای طرح راهیان نور و اعزام دانش آموزان به مناطق علیاتی خبر داد و گفت: قرار است ۴۰۰ میلیون تومان نیز از محل مشارکت‌های مردمی و کمک آموزش و پرورش در این حوزه تامین و تزریق اعتبار را شاهد باشیم.
وی به ارائه گزارش مدیر آموزش و پرورش خلخال از جلسات شورای آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: ما امروز از دستگاه‌های برتر در حوزه سوادآموزی و همچنین همراهی با شورای آموزش و پرورش تجلیل و قدردانی می‌کنیم.
دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل در مورد بررسی پیشنهاد تغییر کاربری آموزشی و فروش واحد‌های آموزشی مشرف به خیابان‌ها و معابر اصلی بیان کرد: بخشی از این زمین‌ها در مالکیت ما بوده و بدون معارض خاص در واگذاری آن‌ها مشکل خاصی وجود ندارد، اما بخشی از این اراضی در مالکیت اشخاص حقیقی است که امیدواریم با همکاری شهرداری با صاحبان آن‌ها به توافق رسیده و در این زمینه اقدام قانونی را انجام دهیم.
ناصری ادامه داد: بخشی از این فضا‌های آموزشی نیز در قالب شرکت‌های تعاونی در شهرک‌ها به صورت رایگان در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد تا ساخت و ساز‌ها انجام شود که در این زمینه نیز امیدواریم با همکاری معاونت عمرانی استانداری و شهرداری اقدامات قانونی انجام شود.
وی همچنین با گرامیداشت هفته شورای آموزش و پرورش از ۲۴ دیماه تا پایان این ماه تصریح کرد: با همکاری نوسازی مدارس قرار است ساخت مدرسه در مناطق محروم گرمی و براساس توافق سه جانبه آموزش و پرورش، نوسازی و بنیاد علوی انجام شود که امیدواریم در سال‌های آینده در این زمینه اقدامات مناسب و مثبتی را شاهد باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در ادامه به وضعیت سیستم روشنایی در مدارس و کاهش دغدغه‌ها در این زمینه اشاره کرد و افزود: ۶۵ درصد مدارس استان اردبیل از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردار هستند در حالی که این میانگین در کشور ۶۰ درصد است.
ناصری در مورد اجرای رتبه‌بندی معلمان در سال آینده نیز گفت: دولت بودجه ۲ هزار میلیارد تومانی برای اجرای این طرح پیش‌بینی کرده که امیدواریم شاهد اجرایی شدن آن باشیم.
وی همچنین از افزایش کمک سرانه به مدارس به ویژه مدارس شبانه‌روزی خبر داد و تصریح کرد: در روز‌های گذشته ۲ میلیارد تومان به ۶۵ مدرسه شبانه‌روزی استان پرداخت شده و تلاش می‌کنیم تا ۲ میلیارد تومان دیگر را نیز تا پایان سال به حساب این مدارس واریز کنیم
انتهای پیام/ح

۶۵ درصد مدارس اردبیل از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردار هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.