فعال بودن ۹ ایستگاه سنجش کیفیت هوا در کرمانشاه

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه به فعال بودن ۹ ایستگاه سنجش کیفیت هوا در این استان اشاره کرد و گفت : حرکت صنایع با محیط زیست سبب کاهش هزینه‌ها می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، ولی زاده معاون نظارت و پایش محیط زیست استان کرمانشاه گفت : مسئله پسماند در سیاست و امنیت ما تاثیر بسیاری دارد.

وی گفت : طی چند روز گذشته در برخی درمانگاه‌ها سطح استان مشاهده شده که پسماند‌های خود را داخل سطل‌های شهرداری می‌ریزند، لازم است دقت نظر در مورد پسماند‌های بیمارستانی بیشتر شود.

وی ادامه داد: در پسماند‌های شهری این زباله‌های پزشکی هستند که سلسله‌وار ایجاد آلودگی می‌کنند.

کاهش در مبدا، کنترل تولید مواد زاید جامد، ذخیره، پردازش در محل، جمع‌آوری، حمل و نقل، بازیافت و دفع هشت مرحله مدیریت پسماند‌ها است که، ولی زاده به آن اشاره کرد.

وی با اشاره به اقدام نمونه شهرستان اسلام‌آباد غرب، گفت: جمع‌آوری زباله‌های اطراف شهر تنها در اسلام‌آباد غرب (توسط مجرمان قضایی که دادگستری آنان را به عنوان مجرم معرفی و همچنین تعدادی یگری افراد) انجام می‌شود.

معاون نظارت محیط زیست استان کرمانشاه با تاکید بر تقدیت سمن‌ها، عنوان کرد: اسلام آبادغرب، کنگاور و کرمانشاه جزو شهرستان‌های هستند که سمن‌های فعالی دارند، باید بیشتر به آن‌ها توجه کرد چرا که تجربه نشان می‌دهد هر زمان که به سمن‌ها توجه شده، موفقیت کسب شده است.

وی ادامه داد: حرکت صنایع با محیط زیست که سبب کاهش هزینه‌ها شده حرکت روشن و قابل پیشرفتی است و من جمله کارخانه قند و کاشی‌کاژه پا به پای محیط زیست حرکت دارند.

ولی زاده با اشاره به سایت حفاظتی حیات وحش داربادام، گفت: از پایه، آوردن گوزن‌ها به سایت داربادام کار اشتباهی بود این سایت می‌تواند بحث احیای پرورش قوچ و میش را داشته باشد و نیاز به اعتبارات استانی دارد، باهمکاری و رفع اعتبارات این سایت می‌تواند به عنوان یکی از مکان‌های مرجع در بحث گردشکری و درآمدزایی و یک برند در سطح منطقه باشد و به زودی ۲ کل و یک بز به این سایت منتقل در واقع این منطقه حیات وحش نیاز به تعمیر و بازسازی دارد.

این مسؤول با بیان اینکه ۹ ایستگاه سنجش کیفیت هوا در استان کرمانشاه فعال است، افزود: یکی از آن‌ها در اسلام‌آباد غرب است که تنها مشکل آن در زمینه مانیتور است.

وی در پایان، تاکید کرد: توسعه و موفقیت ما در گرو همکاری همه و با نگاه خوب به محیط زیست تحقق پیدا خواهد کرد.

فرماندار اسلام آبادغرب با اشاره به اهمیت دانستن موضوع مدیریت پسماند شهری، گفت: اعضای این کارگروه باید با جدیت و به‌موقع مصوبات را اجرا کنند.

افشین کریمی ادامه داد: پروژه مهم کارخانه بازیافت زباله در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و که عدم اجرای تعهدات شهرداری‌های شهرستان‌های هم‌جوار که سهامدار کارخانه بازیافت هستند، روند اجرای کار را کند کرده است.

وی فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست و ایجاد گفتمان‌های متعدد در این راستا را بسیار با اهمیت دانست و گفت: هر شهروند باید به نوبه خود برای حفظ و توسعه این حوزه دغدغه داشته باشد و اجازه ندهد افراد با هر بهانه‌ایی، پسماند را در این فضا‌های ارزشمند رها کنند .

 

 

انتهای پیام/د

اعضای کارگروه باید با جدیت و به‌موقع مصوبات را اجرا کنند

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار