طاهری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نشست های صلح بدون حضور دولت افغانستان بی فایده است

سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان تاکید کرد که برگزاری نشست های صلح بدون حضور نمایندگان دولت افغانستان بی فایده است.

نشست های صلح بدون حضور دولت افغانستان بی فایده استسید احسان طاهری، سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان تاکید کرد که گفتگوی دیگر کشورها با طالبان باید منجر به مذاکرات مستقیم بین الافغانی شود و الا این نشست ها بی فایده است.

سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان درباره لغو شدن نشست صلح افغانستان در جده اظهار داشت: اینکه مذاکرات در کدام کشور برگزار می شود مهم نیست؛ آنچه که اهمیت دارد این است که تلاش کشورهای خارجی منجر به گفتگوهای مستقیم میان دولت افغانستان و طالبان گردد.

طاهری در خصوص دلایل لغو نشست جده جزئیاتی ارائه نکرد اما افزود که برگزاری نشست های صلح بدون حضور نمایندگان دولت افغانستان بی فایده خواهد بود.

وی تاکید کرد که اقدامات دیگر کشورها در راستای صلح افغانستان باید با هماهنگی دولت کابل انجام شود و هیچ کشوری نمی تواند به جای دولت افغانستان در این زمینه تصمیم گیرنده باشد.

گفتنی است که نشست صلح جده قرار بود در هفته اول سال جدید میلادی برگزار شود اما طالبان حاضر نشدند در این نشست شرکت کنند. برخی منابع اعلام کرده اند که اصرار برای مذاکرات مستقیم دولت افغانستان و طالبان در این نشست سبب لغو آن از سوی نمایندگان طالبان بوده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار