وزیر حمل و نقل هند پس از دیدار با ظریف:

بندر چابهار می‌تواند عملکرد کامل خود را آغاز کند/ مجوز تاسیس بانک ایرانی را صادر کردیم

وزیر حمل و نقل هند پس از دیدار با وزیر خارجه کشورمان گفت: بندر چابهار می‌تواند به طور کامل کار خود را آغاز کند.

در مقطعی هستیم که بندر چابهار می‌تواند عملکرد کامل خود را آغاز کند/ مجوز تاسیس بانک ایرانی را صادر کردیمبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نیتین گادکاری وزیر حمل و نقل هند پس از دیدار با محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان با مثبت ارزیابی کردن این ملاقات از آماده بودن تسهیلات مالی مربوط به بندر چابهار خبر داد و گفت: مشکلاتی وجود دارد، اما مسائل موجود را حل خواهیم کرد.

وی افزود: دولت هند به بانک ایرانی مجوز داده است تا طی سه ماه شعبه‌ای در بمبئی تاسیس کند و از این طریق  تبادلات مالی ایران و هند راحت تر انجام شود.

وزیر حمل و نقل هند در ادامه  افزود: ظریف پیشنهادات زیادی برای آینده روابط دو کشور ارائه کرده است، من هم پیشنهادات خود را مطرح کردم  و به طور کلی دیدار ما مفید بود و قطعا بسیاری از موضوعات را حل خواهیم کرد.

گادکاری ادامه داد: مطمئن هستم در گذر زمان دستاورد‌هایی خواهیم داشت و باتوجه به اینکه بندر چابهار از اهمیت زیادی برای ما برخوردار است به طور جدی روی آن کار خواهیم کرد.

وزیر حمل و نقل هند گفت: طرف ایرانی برخی از مشکلات موجود را حل خواهد کرد و از طرف هند هم فرآیند لازم در حال اجرا است، مطمئن هستم، در جایگاهی هستیم که چابهار فعالیت کامل خود را هر چه زودتر آغاز خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، حمل و نقل ، ظریف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار