هیاهوی جدید مقامات انگلیس برای آزادی یک مجرم امنیتی در ایران

مقامات انگلیسی موج تبلیغاتی تازه‌ای را برای آزادی «نازنین زاغری» تبعه ایرانی- انگلیسی که هم‌اکنون به دلیل اتهامات روشن امنیتی و طبق حکم دادگاه در زندان به سر می‌‎برد، به راه انداخته‌اند.

هیاهوی جدید مقامات انگلیس برای آزادی یک مجرم امنیتی در ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، یکی از نمایندگان پارلمان انگلیس به بهانه پرونده نازنین زاغری، مجرم امنیتی در ایران، خواستار احضار سفیر ایران در لندن و طرح این مسئله در شورای امنیت سازمان ملل شد.

«تولیپ صدیق» نماینده پارلمان انگلیس با ادعای اینکه وضعیت نازنین زاغری در زندان به «مسئله مرگ و زندگی» تبدیل شده است از وزیر خارجه این کشور خواست سفیر ایران در لندن را احضار و مسئله زاغری را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح کند.

همچنین «آلیستِر بِرت» وزیر خاورمیانه دولت انگلیس نیز روز دوشنبه در پارلمان این کشور با بیان اینکه دسترسی فوری زاغری به کمک‌های پزشکی برای دولت انگلیس بسیار مهم است، مدعی شد: «هم‌اکنون فشارهای لازم به دولت ایران برای دیدار مقامات کنسولگری انگلیس (در تهران) با نازنین زاغری در جریان است».

در ۲۶ خردادماه سال ۱۳۹۵ «نازنین زاغری راتکلیف» تبعه ایرانی-انگلیسی به اتهام اخلال و شبکه سازی برای اجرای اهداف بیگانگان در کشور بازداشت شد. از روز بازداشت وی، انگلیسی‌ها چه رسانه‌ها و چه دیپلمات‌های این کشور با «بی‌گناه» دانستن او تلاش زیادی برای آزادی وی انجام داده‌اند.

رسانه‌ها و مقامات انگلیسی در حالی تلاش دارند نازنین زاغری را فردی بی‌گناه نشان دهند که «بوریس جانسون» وزیر خارجه سابق این کشور اواخر سال ۲۰۱۷ در پارلمان انگلیس در توضیح پرونده نازنین زاغری اذعان کرد که این فرد برای آموزش خبرنگاران به ایران سفر کرده است.

پیش از این گاف بزرگ جانسون، مقامات انگلیس تأکید می‌کردند سفر نازنین زاغری به ایران تفریحی و شخصی بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۸ دی ۱۳۹۷
ازادش نکنید که دولت انگلیس پر رو می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۸ دی ۱۳۹۷
مرگ بر انگلیس
آخرین اخبار