مدیر کل امور عشایر اردبیل؛

۱۴۹ قشلاق استان اردبیل ظرفیت تبدیل شدن به روستا را دارند

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: ۱۴۹ قشلاق در سطح استان اردبیل ظرفیت و قابلیت تبدیل شدن به روستا را دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، معرفت آذری، مدیرکل امور عشایر استان اردبیل اظهار داشت: در سطح استان اردبیل ۱۴۹ قشلاق وجود داشته که قابلیت تبدیل به روستا را دارند که پس از طی مراحل قانونی می‌توان این قشلاقات را به روستا تبدیل کرده و زمینه برخورداری آن‌ها از امکانات بیشتر را فراهم آورد.
وی با بیان اینکه ۴۷ درصد عشایر استان اردبیل در شهرستان پارس‌آباد ساکن هستند، تصریح کرد: مجموع اعتبارات ملی درسال ۹۷ برای عشایر شهرستان پارس آباد ۴۶ هزار و ۲۵۰ میلیون ریال می‌باشد.
مدیرکل امور عشایر استان اردبیل افزود: جهت تامین به موقع آب شرب عشایر و دام عشایر نسبت به خرید هشت دستگاه تانکر آبرسانی کامیون بنز ۱۹۲۴ اقدام شده که سه دستگاه به عشایر شهرستان پارس آباد اختصاص خواهد یافت.
آذری با بیان اینکه عشایر نقش مهم و اساسی در تولید ملی و اقتصاد مقاومتی دارند، بیان کرد: سهم تولیدات عشایر شهرستان پارس آباد ۲۰۸ هزار تن گوشت، ۷/۱۱ هزار تن شیر و ۴۵۲ تن پشم با تعداد ۵۷۶ هزار و ۶۵۸ راس دام می‌باشد.
وی تصریح کرد: برای حل مشکلات دامپروری عشایر شهرستان پارس‌آباد ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره به دامداران عشایر پرداخت شده است.
فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز اظهار کرد: عشایر شهرستان پارس‌آباد با در اختیار داشتن یک میلیون واحد دامی ۳۰ درصد از محصولات پروتئینی استان اردبیل را تولید کرده و نقش اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.
علی علایی افزود: به دنبال مشکلات شرکت‌های تعاونی عشایری همکاری‌های اداره کل امور عشایر استان با تعاونی‌های عشایری را قطع کرده ایم و عشایر نهاده‌های دامی و آرد و سایر خدمات در حوزه فعالیت این شرکت‌ها را از شرکت‌های تعاونی عشایری شهرستان‌های همجوار تامین خواهند کرد.
وی از اجرای بزرگترین طرح عمرانی حوزه عشایری در پارس‌آباد خبر داد و افزود: این پروژه در سطح ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان اجرا می‌شود.
فرماندار شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه در سال گذشته ۹۵ تن نهاده دامی به شهرستان پارس‌آباد اختصاص یافت، گفت: به توجه به اینکه پارس‌آباد قطب عشایر استان بوده این میزان نهاده دامی کفاف نیاز‌های دام عشایر را نداده و انتظار می‌رود شاهد توزیع عادلانه نهاده‌های دامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی باشیم.
انتهای پیام/ح

عشایر 30 درصد محصولات پروتئینی استان اردبیل را تولید می کند

برچسب ها: عشایر ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.