سومین سکوی فاز ١٤ تا پایان سال آماده نصب می‎شود

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی گفت: ساخت سومین سکوی این فاز ۹۲.۵ درصد پیشرفت دارد و تا پایان امسال آماده بارگیری و نصب در میدان پارس جنوبی می‌شود.

سومین سکوی فاز ١٤ تا پایان سال آماده نصب می‎شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمیدرضا مسعودی افزود: سکوی ۱۴B هم اکنون در بندرعباس با ۹۲.۵ درصد پیشرفت در حال ساخت است و به محض پایان عملیات تکمیلی چاه‌ها و ترک دکل، انتقال و نصب آن آغاز خواهد شد.

وی پیشرفت بخش حفاری طرح توسعه فاز ۱۴ پاس جنوبی را ۸۳.۶ درصد عنوان کرد و ادامه داد: عملیات حفاری بر روی موقعیت سکوی ۱۴B به پایان رسیده و با توجه به اینکه مشبک کاری و تمیزکاری چاه‌ها در جریان است، انتظار داریم عملیات تکمیلی حفاری در موقعیت این سکو تا پایان بهمن نهایی شود.

مجری فاز ۱۴ پارس جنوبی با اشاره به پیشرفت ۹۳ درصدی بخش سکو‌های تولیدی فاز ۱۴ پارس جنوبی افزود: دومین سکوی اقماری این طرح با پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصد در شرکت صدرا درحال ساخت است و با توجه به اقداماتی که برای تامین کالا و تجهیزات سکوی ۱۴D صورت گرفته، انتظار است این سکو هم تا پایان امسال آماده نصب شود.

مسعودی پیشرفت خطوط لوله طرح توسعه فاز ۱۴ را، ۹۱.۶ درصد اعلام کرد و با اشاره به تکمیل عملیات لوله گذاری دو رشته خط لوله زیردریایی و خطوط درون میدانی این طرح بطول ۲۳۰ کیلومتر و بهره‌برداری از خطوط لوله مرحله اول زیر دریایی و درون میدانی ۱۴A و ۱۴C، گفت: پیش راه اندازی و راه اندازی خطوط لوله دوم طرح شامل خط لوله میانی دو سکوی اصلی ۱۴B و اقماری ۱۴D و همچنین خط لوله دوم طرح به پالایشگاه خشکی درحال اجراست.

وی بیان کرد: در طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی، هم اکنون دو سکو هر کدام با ظرفیت برداشت ۱۴.۲ میلیون مترمکعب ترش غنی در مدار تولید است و نیمی از ظرفیت بخش فراساحل این طرح شامل برداشت روزانه ۲۸ میلیون متر مکعب گاز به بهره برداری رسیده است.

مجری فاز ۱۴ پارس جنوبی یادآور شد: فاز١٤ پارس جنوبی با حمایت کارفرما و کار مجدانه نیرو‌های اجرایی به تولید رسیده و عملیات پیچیده نصب و سکو‌های تولیدی این فاز در وضع نامناسب آب و هوایی و شرایط طوفانی دریا با بهره گیری از توان متخصصان داخلی و با ثبت رکود‌های بی نظیر در حال ساخت و راه اندازی است.

مسعودی، طرح توسعه فاز ١٤ پارس جنوبی را یکی از طرح‌های گازی بزرگ این میدان عنوان کرد که حداکثر استفاده از ساخت داخل را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر اعتماد کارفرما به پیمانکاران و سازندگان داخلی، یادآور شد: برآیند این همکاری باید محصولاتی باشد که ضمن رعایت اصول و استاندارد‌های ایمنی، قابل اعتماد باشد و کارفرما بتواند در طرح‌های آتی از آن استفاده کند.

مجری طرح توسعه فاز١٤ پارس جنوبی پیش بینی کرد: واحد یوتیلیتی (پشتیبان) این فازاوایل زمستان و ساخت اولین ردیف شیرین سازی نیز در پایان زمستان سال ٩٨ به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/ک

ساخت سومین سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی ۹۲.۵ درصد پیشرفت دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.