هشدار به دریانوردان و کشاورزان بوشهری؛

خلیج فارس طوفانی و هوا سرد می‌شود

هواشناسی بوشهر از مواج شدن خلیج فارس از شامگاه چهارشنبه و کاهش محسوس دما از پنجشنبه تا شنبه خبر داد.

خلیج فارس طوفانی و هوا سرد می‌شودمدیر گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: از شامگاه چهارشنبه وزش باد شدید شمال غربی از شمال استان آغاز می‌شود و کم کم پنجشنبه و جمعه سراسر خلیج فارس را دربر می‌گیرد.

زهرا راستگو افزود: بر همین اساس از شامگاه چهارشنبه تا اوایل شنبه هفته آینده خلیج فارس طوفانی خواهد بود و پیش بینی می‌شود پنجشنبه و جمعه سرعت وزش باد بر روی دریا از ۵۰ کیلومتر در ساعت بیشتر شود و ارتفاع موج از دو و نیم متر فراتر رود.

وی از دریانوردان به ویژه دارندگان شناور‌های کوچک و تفریحی خواست از رفتن به دریا در این مدت خودداری کنند.

مدیر گروه پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر همچنین با اشاره به کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما از پنجشنبه تا شنبه، درباره تنش دمایی به کشاورزان هشدار داد و گفت: بر اثر نفود توده هوای سرد شاهد پدیده صفر فیزیولوژی در مزارع خواهیم بود و کشاورزان باید سازوکار لازم برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات را در نظر بگیرند.

راستگو به عبورامواج ناپایدار از جو استان هم اشاره کرد که بر اثر آن فردا رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد در نیمه شمالی استان رخ می‌دهد.

دیروز هم ساکنان این مناطق به علت فعالیت سامانه بارشی، شاهد بارش‌های خفیف و پراکنده باران بودند به طوری که در دیلم ۵ و گناوه یک میلیمتر باران بارید.

آسمان استان بوشهر تا فردا نیمه‌ابری تا تمام ابری پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ک

از طوفانی شدن خلیج فارس تا کاهش محسوس دما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.