روز بدون خودرو در بوشهر نام‌گذاری شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر افزایش تحرک در میان اقشار مختلف مردم استان گفت: در این راستا لازم است روزی بدون خودرو در بوشهر نام‌گذاری و تعیین شود.

روز بدون خودرو در بوشهر نام‌گذاری شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مجید خورشیدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر،صبح امروز در نشست با مسئولان ورزش و جوانان استان بوشهر، با تاکید بر نقش ورزش و تحرک در سلامتی، بانشاطی  جامعه گفت: ورزش و تحرک با سلامت جسم و جان و نشاط مردم سر و کار دارد و توسعه فعالیت‌های ورزشی، نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌ها،ایفا می کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر، مردم این استان را کم‌تحرک‌ترین اقشار جامعه در بین دیگر استان‌ها دانست و بیان کرد: وضعیت اقلیمی استان به گونه‌ای است که استان بوشهر کم‌تحرک‌ترین استان کشور شده که این مهم سبب بروز بیماری، آسیب‌های جسمی و روحی مردم می‌شود.

وی با تاکید بر تدوین برنامه با تحقیق، مطالعه و پژوهش برای افزایش تحرک مردم افزود: فعالیت شش درصدی جمعیت استان بوشهر در امر ورزش بسیار ناچپز است چراکه از جمعیت ۱.۱ میلیون نفری استان بوشهر، بر اساس آمار ۷۷ هزار نفرشان در ورزش همگانی و قهرمانی مشارکت دارند.

خورشیدی با تاکید بر توسعه برنامه‌های ورزشی در استان بوشهر گفت: بر اساس بررسی انجام شده مردم استان بوشهر ۷ ماه از سال به سبب وضعیت آب و هوایی مشکل بی تحرکی دارند که باید فراخوان عمومی برای ارائه ایده برای رفع کم‌تحرکی برگزار شود.

معاون استاندار بوشهر از وضعیت مطلوب سرانه فضای ورزشی استان بوشهر نسبت به متوسط کشوری خبرداد و بیان کرد: با توجه به توسعه فضا‌های ورزشی باید از مکان‌ها در راستای توسعه ورزش همگانی استفاده شده و از نگاه سنتی در این عرصه فاصله گرفته شود.

خورشیدی با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه اجرای طرح نشاط اجتماعی گفت: نشاط اجتماعی، جزئی از ماموریت‌های ورزش و جوانان است و دستگاه ورزش، ضامن سلامت جسم و روان مردم است و باید همه فعالیت‌ها را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر توجه به زیرساخت‌های ورزش بانوان افزود: در حوزه ورزش و تحرک، نتوانسته‌ایم حق بانوان را اداء کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر، کم تحرکی بانوان بوشهری را در کشور، در رتبه برتر دانست و افزود: خانم‌ها در هر بخشی که به مدیریت گماشته می‌شوند عملکرد خوبی دارند، ولی در زمینه کم‌تحرکی رتبه نخست کشوری را دارند.

خورشیدی با بیان اینکه باید با نگاه جدید به توسعه و گسترش فعالیت‌های ورزشی بانوان توجه شود گفت: فضا‌های ورزشی بانوان در کشور و استان بوشهر به خوبی توسعه نیافته است.

وی، با تاکید تعیین روزی به اسم  روز بدون خودرو در بوشهر گفت: ترغیب کارکنان برای استفاده از دوچرخه در استان بوشهر باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون استاندار بوشهر، با تاکید بر محتوا بخشی به فعالیت‌های خانه جوانان گفت: برای محتوابخشی به فعالیت‌های خانه‌های جوان در استان، باید فکری اساسی صورت گیرد تا شاهد از دست دادن مخاطبان نباشیم.

خورشیدی ظرفیت فضا‌های ورزشی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: برای میزبانی از مسابقات ملی و بین‌المللی فضا‌های ورزشی بوشهر مطلوب است که از این ظرفیت،برای معرفی بیشتر توانمندی استان استفاده شود.

وی با تاکید بر بهره بردن از فضا‌های ورزشی و اماکن در راستای توسعه فعالیت‌های ورزشی و نشاط جامعه گفت:درب  اماکن ورزشی باید به روی فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری گشوده شود.

 

انتهای پیام/ت

تاکید بر استفاده از فضا‌های ورزشی، در راستای توسعه فعالیت‌های ورزشی و نشاط جامعه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.