رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان مهاباد از برگزاری جشنواره قصه گویی برای دانش آموزان مهابادی با محوریت احیای دریاچه ارومیه خبرداد.

شاوله رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان مهاباد در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: جشنواره قصه‌ها و خاطرات ماندگار برای دانش آموزان مهابادی با محوریت احیای دریاچه ارومیه برگزار می‌شود.

شاوله با اشاره به اینکه شرکت برای کلیه دانش آموزان مقاطع تحصیلی در این جشنواره آزاد است، افزود: قصه‌ها باید بدیع و نو باشند و آثاری که از سایت‌ها و کتاب‌ها اقتباس شده باشد، مورد داوری قرار نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: به ۲۰ نفر از منتخبین جشنواره جوایز ارزنده به همراه لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

امروزه نقش قصه گویی در انتقال مفاهیم درسی، پرورش سبک زندگی اسلامی - ایرانی، احیا سنت‌ها و آیین‌های فرهنگی، تاریخی، بومی و محلی مورد توجه متولیان فرهنگی قرار گرفته است.

قصه گویی علاوه بر ایجاد آرامش به شکوفایی، بیداری و نشاندن بذر مطالعه در استعداد‌های بالقوه کودکان منجر می‌شود؛ قصه گویان به منظور تاثیرگذاری بهتر از ابزار‌ها و رنگ‌های مختلف و فن بیان در این جشنواره استفاده می‌کنند.

۲۳ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار، روستایی و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آذربایجان‌غربی فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی را در قالب ۴۰ نوع برنامه با محوریت ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب ارائه می‌کنند؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با ۶۰ هزار نفر عضو مشغول ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان است.

انتهای پیام/ه

برگزاری جشنواره قصه گویی در شهرستان مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.