از تحرکات مشکوک نوچه های ترامپ تا گشت و گذار ژنرال آمریکایی در بغداد/ دست مقاومت روی ماشه پیروزی است


آمریکا درحالی تحرکات مشکوک خود در عراق کلید زده است که گروه‌های مقاومت از آمادگی بالا جهت مقابله با هرگونه اشغالگری جدید آماده هستند.


از تحرکات مشکوک نوچه های ترامپ تا  گشت و گذار ژنرال آمریکایی در بغداد/دست مقاومت روی ماشه پیروزی استبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ایالات متحده آمریکا به تازگی تحرکات جدیدی را در داخل خاک عراق و در مرزهای این کشور کلید زده است که صدای اکثر گروه های سیاسی و گروه های مقاومت نظامی این کشور را درآورده است. تحرکات کنونی این شائبه را ایجاد کرده که آمریکایی ها قصد دارند فصل جدیدی از اقدامات خصمانه خود در عراق را آغاز کنند.

حرف و حدیث ها درباره تحرکات مشکوک نیروهای آمریکایی در خاک عراق و مرزهای این کشور در حالی مطرح می شود که اخیرا «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور در اقدامی غیر اخلاقی و خارج از موازین دیپلماتیک بدون اطلاع قبلی به «الأنبار» عراق سفر کرد و مستقیما به پایگاه های نیروهای آمریکایی در این استان، رفت.

همین سفرِ خارج از موازین دیپلماتیک بود که موجب شد تا احزاب و جریان های مختلف عراقی بر لزوم اتخاذ مواضع قاطعانه در قبال تحرکات آمریکایی ها تأکید دوچندان داشته باشند و تحرکات آنها در کشور خود را بیش از پیش رصد کرده و آن را تحت نظر داشته باشند.

استقرار نیروهای خارج شده از سوریه در «عین الأسد»

برخی اخبار حاکی از آن هستند که بخشی از نیروهای آمریکایی خارج شده از سوریه در پایگاه عین الاسد عراق مستقر شده اند. منابع امنیتی عراق نیز ضمن تأیید این مطلب تأکید کرده اند: آنچه درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه به اربیل گفته می شود همه حقیقت نیست بلکه بخش اعظم آنها در پایگاه عین الاسد در استان الانبار و در پادگانهای نظامی دیگر در این استان مستقر شده اند.

این در حالی است که گروههای سیاسی عراق ورود نیروهای آمریکایی از سوریه به عراق را بسیار خطرناک دانسته و اعلام کرده اند که پارلمان به دنبال تصویب مصوبه ای برای بیرون کردن نیروهای خارجی در اسرع وقت است. منصور البعیجی نماینده پارلمان عراق گفت: ائتلاف البناء بدون درنگ به خروج نیروهای خارجی از اراضی عراق اگر مصوبه ای در مجلس در این باره به رای گذاشته شود، رای خواهد داد.


بیشتر بخوانید:توطئه جدید ضد ایرانی آمریکا در عراق/ آیا منافقین به یک قدمی مرز‌های ایران بازمی‌گردند؟ + تصاویر


وی افزود: این نیروها حاکمیت عراق را نقض کرده اند و در اراضی ما نامطلوب محسوب می شوند. خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و ورود آنها به عراق بسیار خطرناک است و نمی توان در قبال آن سکوت کرد از این رو ما در پارلمان به نفع قانون خروج نیروهای خارجی در اسرع وقت رای خواهیم داد.

البعیجی تاکید کرد: عراق پایگاهی برای نیروهای آمریکایی برای هدف قرار دادن دیگر کشورها نخواهد بود و آنچه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بیان کرده؛ موضوعی بسیار خطرناک است و عراق نمی پذیرد که عرصه کشمکش یا نقطه عملیات آمریکا آنگونه که ترامپ اشاره کرده، باشد.

تأسیس پایگاه جدید در «صلاح الدین» و «الأنبار»

علاوه بر آنچه که در خصوص پایگاه عین الأسد و استقرار نیروهای خارج شده از سوریه در این پایگاه گفته شد، آمریکایی ها تحرکات دیگری را نیز در عراق انجام می دهند. از جمله این تحرکات می توان به اقدام آنها در تأسیس پایگاه جدید در «صلاح الدین» و «الأنبار» اشاره کرد؛ اقدامی که بدون شک حاکمیت ملی عراق را تحت الشعاع قرار می دهد. به نظر می رسد که ایالات متحده آمریکا پس از شکست در پروژه تأثیرگذاری بر روند سیاسی عراق به منظور به قدرت رساندن عناصر مزدورش در این کشور، پروژه ای را در پیش گرفته تا طی آن حضور نظامی خود در عراق را بیش از پیش تقویت کند. درست به همین دلیل است که خبرهای زیادی حاکی از اقدام آمریکایی ها در تأسیس پایگاه های جدید در الانبار و صلاح الدین است.

در همین ارتباط، «قاسم مصلح» فرمانده عملیات حشد شعبی در استان الأنبار در سخنانی تأکید کرد: خبرهایی در خصوص احداث پایگاه های جدید آمریکایی در الانبار و صلاح الدین به گوش می رسد که نقض حاکمیت ملی عراق محسوب می شود. وی گفت: امیدواریم که دولت عراق موضع قاطعانه ای را در قبال اقدامات تحریک کننده آمریکایی ها در کشور اتخاذ کند.

وی اظهار داشت: ما خود به تنهایی قادر به حمایت و حفاظت از خاک و مرزهایمان هستیم و نیازی به وجود نیروهای بیگانه نیست. این فرمانده حشد شعبی همچنین سفر محرمانه ترامپ به الانبار را نشأت گرفته از ترس و وحشت او اعلام کرد و گفت: گشت زنی فرمانده نظامی آمریکایی در بغداد اقدامی تحریک آمیز بود.

گشت و گذار ژنرال آمریکایی در بغداد

از سوی دیگر، تحرکات آمریکایی ها به آنچه که پیشتر گفته شد، محدود و محصور نمی شود. اخیرا یکی از ژنرال های آمریکایی در گامی عجیب، اقدام به گشت و گذار در خیابان های بغداد کرده است؛ مسأله ای که خشم بسیاری از گروه های سیاسی و گروه های مقاومت عراق را به دنبال داشت و حتی مردم این کشور نیز در شبکه های اجتماعی واکنش های تندی را نسبت به این اقدام از خود نشان دادند.

ماجرا از این قرار بود که «آستین رینفورث» جانشین فرماندهی ارتش آمریکا در عراق چندی پیش در خیابان المتنبی (مرکز فرهنگی بغداد) اقدام به گشت و گذار کرد. این فرمانده آمریکایی به همراه شماری از افسران ارتش آمریکا و جلیل الربیعی فرمانده عملیات بغداد و برخی افسران عراقی به این خیابان فرهنگی بغداد رفته بود.

این اقدام مشکوک واکنش گروه های سیاسی و گروه های مقاومت عراق را به دنبال داشت. گردان حزب الله عراق از همراهی فرمانده عملیات بغداد با افسران آمریکایی که در خیابان المتنبی بغداد حضور یافته بودند انتقاد کرد و این اقدام را اهانت به خون شهدایی دانست که با اشغالگران مبارزه کردند. «محمد محیی» سخنگوی گردان حزب الله از پارلمان عراق خواست در برابر دخالت های آمریکا و برای مجازات مسئولان این حادثه، به وظیفه خود عمل کند.

وی با اشاره به اینکه عراقی ها اجازه نمی دهند بار دیگر کشورشان اشغال شود، گفت: دیدار مخفیانه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به عراق و گشت و گذار افسران آمریکایی در خیابان های بغداد بر خلاف استقلال و حاکمیت عراق است. از سوی دیگر «بدر الزیادی» عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق از رئیس پارلمان خواست با دعوت از جلیل الربیعی فرمانده عملیات بغداد از آنها در مورد گشت زنی افسران آمریکایی در خیابان های بغداد توضیح بخواهد.

دست گروه های مقاومت روی ماشه است

این درحالی است که گروه های مقاومت واکنش شدیداللحنی به تحرکات اخیر آمریکایی ها در عراق نشان داده اند. گردان های حزب الله و جنبش عصائب اهل الحق عراق تهدید شدید اللحنی را علیه آمریکایی ها مطرح کردند. این دو گروه مقاومت عراق با صدور بیانیه هایی اعلام کردند که تحرکات جدید نیروهای آمریکایی در این کشور را به دقت رصد می کنند.

این گروه های مقاومت عراق تأکید کردند که گشت زنی معاون فرماندهی عملیات ارتش آمریکا در خیابان های بغداد نقض آشکار حاکمیت ملی عراق بوده و توهینی وقیحانه به مردم این کشور به شمار می رود. این گروه ها همچنین تصریح کردند: ما به شدت از اتفاقی که رخ داده عصبانی هستیم و تحرکات آمریکایی ها در تعدادی از استان های عراق را با دقت تمام زیر نظر داریم.

حزب الله و عصائب اهل الحق عراق تأکید کردند: در حال حاضر اتخاذ یک موضع قاطعانه در قبال اتفاق اخیر و همچنین تحرکات جدیدی آمریکایی ها در عراق را به دستگاه دیپلماسی، نخست وزیر و پارلمان عراق واگذار می کنیم اما در صورتی که دیپلماسی نتیجه ندهد، مقاومت عراق برای مقابله با اشغالگری های مستقیم و غیر مستقیم آمریکایی ها در این کشور آماده است تا ماشه پیروزی را به روی آنها بچکاند.

منبع:مهر

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۹ دی ۱۳۹۷
همه نیروهای عراقی علیه امریکایی ها انقلابی کرده ومثل ایران که سی هزار چکمه پوش امریکایی را مثل زباله بیرون ریختند این چکمه پوشان را مثل زباله بیرون بریزند. این بهترین اقدام پیشگیرنه است. چون امریکایی ها جز دسیسه و توطئه کار دیگه ای قرار نیست انجام بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۴۶ ۱۹ دی ۱۳۹۷
1) ترامپ قلدرقمارباز و ژنرالهایش فقط زبان زور را می فهمند یعنی مشت جواب مشت
2) مردم و مسئولین عراقی و حزب الله عراق و بسیج مردمی عراق با استعانت از مراجع عالیقدر حوزه های علمیه نجف و کربلا با وحدت شیعه و سنی و فرق و قبائل گوناگون باید ریشه حضور آمریکا را در خاک عراق بخشکانند چون این کشور هر کجا از در دوستی وارد شده پوست آن ملت را کنده و کشورشان را با خاک یکسان کرده حضور آمریکائیها در هر کجا یعنی قتل و غارت و کشتار و نابودی زیرساختها....مثال: لیبی - سوریه - افغانستان - یمن..................
3) بنیانگزار کبیر انقلاب اسلامی ایران فرمودند:" آمریکا در ایران هیچ غلطی نمی تواند بکند." زیرا لانه جاسوسی ندارد چون حضور فیزیکی ندارد چون پایگاههای نظامی ندارد چون مستشاران نظامی با بهانه تامین امنیت ندارد......عراق هم باید ریشه حضور آمریکا در کشورش را خشک کند و اجازه مانور را از آمریکائیها بگیرد......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۹ دی ۱۳۹۷
این عراق تا آخر الزمان همیشه جنگ خواهد بود ومردمش روی آرامش نخواهند دید وقتی بین مردمانش با هرعقیده اتحاد نیست، ایرانی به گوش باشه موشکها هم آماده که این مار باز اومده تو عراق،
Germany
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۹ دی ۱۳۹۷
زنده باد کشور استکبار ستیز ایران و رهبر قدرتمندش
Iran (Islamic Republic of)
بالاترازفرهاد
۱۲:۲۸ ۱۹ دی ۱۳۹۷
برادر عراقی زودتر بپاخیز دشمن شما وقتی در کشور شما لانه بگزیند بیرون کردن آن بسیار سخت می شود
Iran (Islamic Republic of)
عباس فیروزپور
۱۰:۲۳ ۱۹ دی ۱۳۹۷
در روز تسویه حساب آنها باید تاوان پیاده روی روی اعصاب ملت ما را بپردازند مخصوصا چرندیات تکراری شان که جاهای دیگر جواب می دهد
آخرین اخبار