نقض حکم اعدام محیط‌ بان همدانی

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از نقض حکم اعدام محیط بان همدانی خبر داد.

نقض حکم اعدام محیط‌ بان همدانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، سرهنگ جمشید محبت خانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور اعلام کرد: پرونده محیط بان سعید مومیوند در دیوان عالی کشور بررسی و حکم قصاص نقض و برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع می شود.

محبت خانی افزود: با توجه به اعتراض سازمان حفاظت محیط زیست به رای صادر شده مبنی بر قصاص نفس محیط بان سعید مومیوند، این پرونده مجددا در شعبه ۴۷ دیوان عالی کشور بررسی و حکم صادره نقض شد.

وی ضمن قدردانی از قوه قضائیه و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این پرونده مجددا در شعبه مورد نظر بررسی می شود.

«سعید مومیوند»، محیط بان استان همدان دو سال گذشته در منطقه محافظت‌شده «نشر»، شاهد حضور فردی مسلح در این منطقه ۴گانه محافظت شده می‌شود.

محیط‌ بانان همدانی خودرو آنها که پیکان بوده را توقیف کرده و یکی از دو سرنشین متواری می‌شود، محیط‌بان با وجود اخطار فراوان اقدام به شلیک هوایی می‌کند اما باتوجه به ناهموار بودن زمین، شرایط منطقه و بر خلاف میل باطنی خود، این تیر ناخواسته به فرد خاطی اصابت می‌کند و فرد مجروح پس از ۱۷ روز از دنیا می‌رود.

در نخستین دادگاه این محیط‌ بانان، مجازات محیط‌بانی که اقدام به شلیک کرده بود، قصاص نفس شناخته و حکم اعدام صادر می شود؛   همچنین محیط‌بان دیگری که به همراه سعید مومیوند بوده به ۵ سال حبس محکوم شده است.

پس از این اتفاق با پیگیری‌های اداره ‌کل حفاظت محیط‌ زیست استان همدان لایحه فرجام‌ خواهی برای تجدیدنظر در حکم این محیط بانان به ‌ویژه سعید مومیوند ارسال می شود که امروز فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور از نقض حکم اعدام محیط بان همدانی خبر داد.
انتهای پیام/ج

 نقض حکم اعدام محیط‌ بان همدانی

برچسب ها: محیط زیست ، محیط بان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ع
۲۱:۱۰ ۱۹ دی ۱۳۹۷
نباید اعدام بشه
آزادش کنید همکاراش هم آزاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۹ ۱۹ دی ۱۳۹۷
محیط زیست شورشو‌ دراورده به خاطر یه پرنده یا به جونور آدم میکشه
Iran (Islamic Republic of)
شین
۱۵:۳۰ ۱۹ دی ۱۳۹۷
ببخشید ولی این نظر درستی نبود که مرقوم فرمودین .حفظ محیط زیست یعنی حفظ جان میلیونها انسان در سراسر کره زمین .واسه همین انقدر داره واسه حفظش در همه جا تلاش میشه
Germany
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۹ دی ۱۳۹۷
شكار موجود زنده فرقى با قتل نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۸ ۲۰ دی ۱۳۹۷
با سلام

قانون برای همه هست . وقتی درگیری خاصی نیست نباید تیر اندازی به شکلی صورت گیرد که باعث کشته شدن کسی شود. به هر دلیل کشتن یک انسان قابل توجیه نیست. شاید اولین بار بوده و شاید اصلا چیزی شکار نکرده و غیره . به هر حال یک انسان کشته شده . باید مامور محیط زیست با خونسردی شرایط را کنترل کند . اخه تیر هوایی مگه باعث مرگ انسان میشود. عجب