محسنی بندپی تأکید کرد؛

ضرورت تعامل تمام دستگاه‌ها برای رفع آسیب‌های اجتماعی شهر تهران

استاندار تهران گفت: تعامل و همکاری تمام دستگاه‌ها برای رفع آسیب اجتماعی شهر تهران امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان تهران که امروز (چهارشنبه ۱۹ دی ماه) در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: جلسات این کارگروه مهم‌تر از شورای تأمین است، زیرا اگر موضوعات اجتماعی و فرهنگی به ساماندهی برسند، نیازی به شورای تأمین نیست.

وی افزود: وجود متکدیان و کودکان کار از جمله موضوعاتی است که در استان تهران با آن مواجهه هستیم و تعامل و همکاری تمام دستگاه‌ها برای رفع این آسیب در سطح شهر تهران امری ضروری است.

وی افزود: موضوع اجتماعی کردن و مواجهه با آسیب‌های اجتماعی را نباید فراموش کرد و در کشور‌های پیشرفته انجمن‌های داوطلبانه و نیکوکارانه نقش مهمی در برنامه ‌یزی‌ها بر عهده دارند.

محسنی بندپی تصریح کرد: اگر درباره آینده فرزندان خود دغدغه داریم، باید نسبت به شیوع اعتیاد و کاهش سن آن‌ حساسیت داشته باشیم.

استاندار تهران با تاکید براینکه شرح وظایف نهاد‌ها و سازمان‌ها برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی مشخص و احصاء شده است، گفت: وظیفه همه دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، قوه قضاییه، بهزیستی و شهرداری در این موضوع مشخص است.
محسنی بند پی با بیان اینکه صدا و سیما در موضوع آسیب‌های اجتماعی اعتیاد و تکدی گری باید وارد شود تصریح کرد: اقدامات فرهنگی و تبلیغی از سوی صدا و سیما نیاز است تا با تهیه برنامه‌های اثرگذار و فرهنگ ساز با سازمان‌های مسئول در بخش آسیب‌های اجتماعی همکاری کنند.

وی در ادامه دو دستگاه بهزیستی و شهرداری را از جمله دستگاه‌های صف در موضوع آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: قوه قضاییه در موضوع الگوی دادگاه درمان مدار و ثبت طلاق الکترونیکی اقداماتی انجام داده است.

محسنی بندپی با بیان اینکه فضا‌های فیزیکی مورد نیاز برای جذب کودکان کار و خیابان باید تا ٢٨ دی ماه معرفی شود، افزود: با همکاری قوه قضاییه این اجازه داده شد تا با استفاده از احکام قضایی اگر کودک کار و متکدی بیش از سه بار با یک ویژگی پذیرش شود، سلب حضانت موقت می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: پس از تعیین ظرفیت با کمک سازمان‌های مردم نهاد به سرعت نحوه پذیرش این افراد مشخص می‌شود تا از سطح زمین به زیرزمین نروند. به این معنا که برای مواجهه با کودکان کار باید در سطح، موضوعات رفع شود و به پنهان کاری از سوی کودکان کار تبدیل نشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار