مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از راه اندازی خانه‌های هلال در بقاع متبرکه و مساجد استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم ایجاد تعامل، هماهنگی و هم افزایی هر چه بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم، تفاهم نامه‌ای با جمعیت هلال احمر استان به مدت ۲ سال منعقد شده است و بر اساس آن خانه‌های هلال در بقاع متبرکه گیلان راه اندازی می‌شود.

وی افزود: هدف از انعقاد این تفاهم نامه، ایجاد ارتباط مناسب و بهره گیری از ظرفیت‌ها و توان دستگاه اوقاف و هلال احمر در راستای تبیین و ترویج فرهنگ وقف و انجام خدمات انسان دوستانه، داوطلبانه و خیرخواهانه در جامعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: توسعه خدمات حمایتی و آموزش‌های همگانی با هدف کاهش اثرات مخاطرات حوادث طبیعی و آسیب‌های ناشی از آن‌ها از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

حجت الاسلام ستار علیزاده، به تعهدات اوقاف گیلان در این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: مساعدت در راه اندازی و تجهیز خانه‌های هلال در بقاع متبرکه و مساجد سطح استان از مهمترین مفاد تفاهم نامه منعقد شده است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان، معرفی کارکنان اوقاف گیلان برای شرکت در دوره‌های آموزشی را از دیگر تعهدات اوقاف استان برشمرد و افزود: براساس این تفاهم نامه اوقاف و امور خیریه گیلان در شناساندن اهداف و فعالیت‌های داوطلبانه و انسان دوستانه جمعیت هلال احمر همکاری خواهد کرد.

وی گفت: اداره اوقاف و امور خیریه علاوه بر مشارکت در جلب همکاری عمومی در اجرای پروژه‌های داوطلبانه و خیرخواهانه برنامه‌های منظمی برای اجرای آموزش همگانی در میان خانواده‌ها به عنوان گروه‌های مرجع و گروه‌های وابسته به اوقاف برنامه ریزی واجرا می‌کند.

حجت الاسلام ستار علیزاده افزود: معرفی و برنامه ریزی برای تشکیل تیم‌های ویژه در زمان حوادث به عنوان امداگر و عضو داوطلب در قالب خانه‌های هلال از دیگر تعهدات اوقاف گیلان در این تفاهم نامه است و براساس این تفاهم نامه اوقاف گیلان با اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی با هدف توسعه و ترویج وقف و امور انسان دوستانه هلال احمر گیلان همکاری و حمایت مادی و معنوی خواهد داشت.

وی، تثبیت مالکیت موقوفات را از مهمترین ماموریت‌های سازمان اوقاف و ادارات اوقاف سراسر کشور برشمرد و افزود: همکاری دو طرف تفاهم نامه در احیا موقوفات، تثبیت مالکیت موقوفات و اجرای نیات واقفان و احقاق حقوق موقوفات تحت تولیت جمعیت هلال احمر در سطح استان از مهمترین بند‌های تفاهم نامه یاد شده است.

اجرای دوره‌های رایگان آموزش همگانی و آشنایی با حوادث، سوانح و کمک‌های اولیه در مساجد و بقاع متبرکه

مهدی، ولی پور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: بر اساس تفاهم نامه امضا شده با اوقاف گیلان خانه‌های هلال در بقاع متبرکه گیلان راه اندازی می‌شود و ترویج فرهنگ نوع دوستی، نیکوکاری و خدمات انسان دوستانه، وقف و حمایت از آسیب پذیر‌ترین افراد در نتیجه بروز حوادث و سوانح از اهداف این تفاهم نامه همکاری است.

وی از اجرای دوره‌های رایگان آموزش همگانی و آشنایی با حوادث، سوانح و کمک‌های اولیه در بقاع متبرکه و مساجد استان خبر داد و افزود: ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، توانبخشی، مشاوره‌ای و واکسیناسیون از دیگر تعهدات هلال احمر در تفاهم نامه امضا شده با اوقاف گیلان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: افزایش سطح آگاهی عمومی در راستای افزایش تاب آوری جامعه در زمان حوادث، توان افزایی و هم افزایی از ظرفیت ها، توانمندی‌ها و امکانات دستگاه‌ها برای خدمت رسانی بیشتر و مطلوب‌تر به مردم از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

مهدی، ولی پور تصریح کرد: تسهیل در جذب و عضویت داوطلبانه کارکنان، مدیران و خانواده همکاران اوقاف در فعالیت‌های عام المنفعه از  تعهدات هلال احمر گیلان در این تفاهم نامه است.

 

انتهای پیام/م.ع

خانه‌های هلال در بقاع متبرکه  و مساجد گیلان راه اندازی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.