رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری استان ایلام :

مراقب کلاهبرداری در قالب تماس‌های تلفنی باشید

رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان ایلام در خصوص افزایش کلاهبرداری های تلفنی و خالی شدن حساب های بانکی شهروندان هشدار داد.

مراقب کلاهبرداری در قالب تماس‌های تلفنی باشید

سرگرد علی‌رضا یعقوبی رئیس اداره تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،گفت: متاسفانه در چند ماه اخیر در مرکز استان و در برخی از شهرستان های تابعه کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی با شهروندان افزایش یافته است.

وی افزود: شهروندان عزیز توجه داشته باشند هرگونه تماس تلفنی با آن‌ها به بهانه‌های مختلف از جمله برنده شدن در مسابقات رادیویی و تلویزیونی، ارائه اینترنت رایگان، برنده شدن کمک هزینه سفرهای زیارتی و سیاحتی، برنده شدن در مسابقات نهادها، وزارتخانه ها، ادارات مختلف و ... و درخواست از آن ها برای مراجعه به دستگاه عابر بانک جهت واریز وجه به حساب شما، از شیوه‌های کلاهبرداری برای خالی کردن حساب بانکی است.

سرگرد یعقوبی ادامه داد : شهروندان توجه داشته باشند برای واریز کردن هر مبلغی به حساب آن‌ها به هیچ عنوان نیاز نیست که به دستگاه عابر بانک مراجعه کنند و اگر در تماس های تلفنی به آن ها اعلام شد که حضور در پای دستگاه عابر بانک الزامی است، مطمئن باشید که موضوع کلاهبرداری است.

وی در پایان اضافه کرد: پلیس فتا استان ایلام با شماره تلفن های ۵ -۲۱۸۲۱۱۳۲- ۰۸۴ آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان گرامی می باشد.

انتهای پیام/ د

هشدار پلیس فتا به شهروندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.