پمپئو وارد اربیل شد

وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه پس از سفر ناگهانی خود به عراق و دیدار از بغداد، وارد اربیل در اقلیم کردستان شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، امروز چهارشنبه در پی سفر ناگهانی خود به عراق و دیدار از بغداد، برای دیدار با مقامات اقلیم کردستان وارد اربیل شد.

شایان ذکر است مایک پومپئو امروز چهارشنبه در سفری غیرمنتظره وارد بغداد -پایتخت عراق- شد.

دفتر اطلاع‌رسانی محمد الحلبوسی، رئیس مجلس نمایندگان عراق، نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد او به همراه رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس در مراسم استقبال وزیر امور خارجه آمریکا حضور داشت.

پمپئو از روز گذشته (سه‌شنبه) تور خاورمیانه‌ای خود را برای سفر به 8 کشور منطقه آغاز کرد. وی قرار است در جریان این سفر از اردن، مصر، بحرین، امارات متحده عربی، قطر، عربستان سعودی، عمان و کویت دیدن کند.

رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرده است که پمپئو در گفتگوهای خود با مقامات کشورهای منطقه بر یک پیام تاکید دارد و آن اینکه "آمریکا خاورمیانه را ترک نخواهد کرد."

این سفر پس از آن صورت گرفته که اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، نگرانی‌های زیادی را در بین متحدان منطقه‌ای واشنگتن ایجاد کرده است.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای تاکید کرده که پمپئو در تور خاورمیانه‌ای خود به بحران سوریه و یمن خواهد پرداخت. طبق این بیانیه، وزیر امور خارجه آمریکا همچنین در این سفر خواهان اتحاد میان کشورهای منطقه به عنوان بخشی از راهبرد واشنگتن برای مقابله با آنچه "نفوذ ایران" خوانده شده، خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار