معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه:

۳ دغدغه اصلی و مهم در استان وجود دارد

معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : واقعیت این است که ما در استان با ۳ دغدغه اصلی و مهم مواجه هستیم .

ب‍ه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،هدایت حاتمی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، گفت : واقعیت این است که ما در استان با ۳ دغدغه اصلی و مهم مواجه هستیم و این ۳ دغدغه عبارت‌اند از: اشتغال، تورم و مسئله فاصله بین دهک‌های جامعه که قطعا می‌بایستی در مورد آن‌ها بیشتر بیاندیشیم و بیشتر کارکنیم.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و سهم سازمان صنعت، معدن و تجارت از اقتصاد مملکت گفت : با همه بررسی‌های صورت گرفته، به این نقطه می‌رسیم که این سازمان تقریباً حدود ۴۰ درصد از اقتصاد کشور را تحت پوشش دارد و لذا می‌تواند در بحث اشتغال مؤثر و موفق باشد.

وی چهار مسیر و راه را برای حل دغدغه‌های کنونی استان برشمرد و گفت: این چهار مسیر؛ بهبود فضای کسب‌وکار و تأمین انتظارات مردم از سازمان، تبیین و تقویت و ترمیم ساختار‌های حقوقی، ایجاد اشتغال پایدار و جذب و جلب سرمایه‌های جدید برای استان است.

حاتمی تأکید کرد که مدیر این تشکیلات باید نقش مدیریتی خود را در سازمان جاری و ساری کند، به توقعات مردم توجه داشته باشد و از همه مردم و سازمان‌ها و دوایر دولتی برای بهبود فضای کسب‌وکار کمک بگیرد.

حاتمی در تبیین روش‌های جلب سرمایه‌گذاری و سرمایه‌های جدید استان نیز گفت: مجموعه اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن، حداقل هر ۳ ماه یک‌بار با یکدیگر یک نشست مشورتی و تخصصی برگزار کنند و ما هم دفتر جذب سرمایه‌گذاری خود را برای توسعه ۲۰۰ واحد برتر به‌صورت ویژه توسعه‌خواهیم بخشید و به جذب سرمایه‌گذاری کمک خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با توجه به گستره فعالیت‌ها و اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت و ارتباط مستقیم و گسترده آن با مردم تصریح نمود: مردم از اینسازمان انتظار دارند برای کار‌های خود برنامه‌ریزی داشته باشد و بر این اساس، باید یک تفکر راهبردی و آینده‌نگرانه برای این سازمان داشته باشیم و در این صورت است که موفق خواهیم شد.

حاتمی گفت : تجمیع ساختمان‌های این سازمان در یکجا موجب یکپارچه کردن و دسترسی آسان‌تر همه بخش‌های زیرمجموعه و بخش خصوصی به رییس سازمان و معاونان آن خواهد شد، از هزینه‌ها خواهد کاست و کار‌ها بهتر پیش خواهد رفت.

حاتمی؛ ضمن تأکید بر برنامه‌ریزی و تفکیک امور در سازمان صمت، برنامه‌ریزی در این سازمان را قدری ضعیف دانست و تأکید کرد که باید به بخش اصناف توجه بیشتری بشود، زیرا تحول در اصناف می‌تواند چهره شهر کرمانشاه را بهبود ببخشد.

وی گفت: اصلاح فرآیند‌های اداری از اهمیت بالایی برخوردار است و این فرایند‌ها باید به‌گونه‌ای در رفاه حال اهالی تأثیر داشته و بازخوردش، خدمت‌گزاری به مردم باشد.

 

 

انتهای پیام/د

اشتغال، تورم و مسئله فاصله بین دهک‌ها دغدغه کرمانشاه

 

برچسب ها: اشتغال ، تورم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار