جوانمرد در نشست خبری سریال «بانوی عمارت»:

سه نسخه طرح فیلمنامه برای فصل دوم «بانوی عمارت» نوشته شده است

نویسنده سریال «بانوی عمارت» گفت:سه نسخه طرح فیلمنامه برای فصل دوم سریال نوشته شده اما مشخص نیست کدام یک را انتخاب کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری سریال «بانوی عمارت» با حضور عزیز الله حمید نژاد کارگردان، مجید مولایی تهیه کننده، مهدی آذر پندار مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه، احسان جوانمرد نویسنده، شبنم فرشاد جو، نیکی نصیریان، مریم مومن امروز چهارشنبه (۱۹ دی ماه) در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

مولایی گفت: سریال بانوی عمارت با عشق و علاقه ساخته شد به همین دلیل مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

سه نسخه طرح فیلمنامه برای فصل دوم «بانوی عمارت» نوشته شده است

وی در خصوص بودجه سریال بیان کرد: در زمان ساخت سریال با تغییر مدیریت معاونت سیما مواجه شدیم که به ما گفتند سریال را با بودجه کمتر پیش ببریم تا بتوانیم سریال‌های مختلف را تولید کنیم.

وی ادامه داد: بودجه «بانوی عمارت» نسبت به کار قبلی ما یعنی سریال «چرخ و فلک» حدود ۲۰ درصد کمتر بود از این رو در طول کار با مشکلاتی مواجه شدیم، اما خوشبختانه تیمی داشتیم که انگیزه‌های آن‌ها برای کار مادی نبود. دستمزد‌های واقعی را دریافت نکردند و با خواندن فیلم نامه سریال را قبول کردند.

سه نسخه طرح فیلمنامه برای فصل دوم «بانوی عمارت» نوشته شده است

جوانمرد در خصوص فیلمنامه گفت: جرقه نوشتن سریال برای نشان دادن فرهنگ تاریخ ادبیات گذشته زده شد. قرار نبود سریال، تاریخ را روایت کند و  نمی‌خواستیم فقط اثر سرگرم کننده‌ای تولید کنیم.

نویسنده سریال ادامه داد:سه نسخه طرح فیلمنامه برای فصل دوم «بانوی عمارت» نوشته شده است، اما مشخص نیست که کدام یک از این نسخه‌ها انتخاب شوند.

وی با بیان اینکه ملاحظات بسیاری برای سریال سازی وجود دارد، گفت: رویه‌ای را در پیش گرفتیم که  فکر می‌کنم می‌تواند الگویی برای کسانی باشد که می‌خواهند بعدا کار تاریخی بسازند. بطوریکه حجم اطلاعات تاریخی را باید پایین بیاورند و روی قصه متمرکز شوند.

سه نسخه طرح فیلمنامه برای فصل دوم «بانوی عمارت» نوشته شده است

آذر پندار پیرامون ساخت فصل دوم سریال گفت: ما تدارک ویژه‌ای برای ساخت فصل دوم سریال‌ها به دلیل وجود ظرفیت‌های آن داریم همانطور که اعلام شده می‌توانیم فصل دوم سریال «بانوی عمارت» را بسازیم از این رو در حال رایزنی برای متن و قصه خوب هستیم.

حمید نژاد: گزیده کار هستم

حمید نژاد پیرامون ساخت این سریال بیان کرد: علت کم کاری من این است که گزیده کار هستم چرا که باید زمینه‌ای فراهم شود تا دست به کار شوم و در تلویزیون هم به همین روش عمل می‌کنم. فیلمنامه آقای جوانمرد کار بسیار خوبی بود و دیالوگ‌های جذابی داشت که باعث شد این سریال را انتخاب کنم.

وی با بیان اینکه برای ساخت فصل دوم، ما باید همه جوانب را در نظر بگیریم و اگر توانستیم کار قوی تری تولید کنیم؛ آن را بسازیم، ادامه داد: من اگر پیش بینی کنم که کار ضعیف می‌شود، فصل دوم آن را نمی‌سازم. ساخت فصل دوم منوط به این است که مشکلات این فصل را نداشته باشیم.

سه نسخه طرح فیلمنامه برای فصل دوم «بانوی عمارت» نوشته شده است

حمیدنژاد گفت:ممکن بود هر لحظه سریال به سمت دیگری هدایت شود، اما اجرای وفادارانه آقای حمیدنژاد باعث شد یک روایت صادقانه داشته باشیم.

وی ادامه داد:هیچ کدام از شخصیت‌ها جز ناصرالدین شاه، میرزا رضا کرمانی و شخصیت روسی واقعی نیستند. اما تمام این شخصیت‌ها از عمومشتی تا حضرت والا، شخصیت واقعی در دوران خود داشتند.

کارگردان سریال در خصوص ممیزی‌های این سریال تصریح کرد: من در «چرخ و فلک» با مشکلاتی مواجه شدم از این رو نگران بودم که به مشکل برنخورم و گاهی هم با هشدار‌هایی نسبت به حجاب و... از طرف تهیه کننده روبرو بودم. در پخش اشکالاتی می‌گرفتند، اما خدا را شکر با وساطت آقای مولایی این اشکالات به حداقل می‌رسید.

سه نسخه طرح فیلمنامه برای فصل دوم «بانوی عمارت» نوشته شده است

حمیدنژاد گفت:متاسفانه وقتی سریال بیشتر دیده می‌شود حساسیت‌ها نسبت به آن بیشمار می‌شود. این سریال هم در قسمت‌های آخر با حساسیت‌های بیشتری مواجه شد، اما خوشبختانه در نهایت با مشکل خاصی مواجه نشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار