ژاپن سفیر کره جنوبی را احضار کرد

در پی مصادره اموال یک شرکت ژاپنی در کره جنوبی، توکیو سفیر سئول را احضار کرد.

ژاپن سفیر کره جنوبی در این کشور را احضار کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مقامات توکیو سفیر ارشد کره جنوبی در ژاپن را امروز (چهارشنبه) در اعتراض به رای دادگاه مبنی بر مصادره دارایی‌های یک شرکت ژاپنی در کره جنوبی به درخواست قربانیان کار اجباری در زمان جنگ، احضار کرد.

سال گذشته، دادگاه عالی کره جنوبی شرکت فولاد نیپون و فلز سامیتومو را برای جبران خسارات چهار تبعه کره جنوبی که در زمان جنگ جهانی دوم به کار اجباری و بدون دست مزد در این شرکت وا داشته شده بودند، محکوم به پرداخت غرامت کرد. در زمان جنگ جهانی دوم کره جنوبی مستعمره ژاپن بود.

از آنجایی که این شرکت ژاپنی از عمل به حکم دادگاه سرباز زد، شاکیان خواستار مصادره اموال شرکت شدند. دادگاه پوهانگ در جنوب شرقی سئول سه شنبه اعلام کرد این دادخواست را تایید کرده است.

تاکیو آکیبا، معاون وزیر امور خارجه ژاپن، در دیدار با لی سو هون، سفیر کره جنوبی، از این رای دادگاه ابراز تاسف کرد. پس از 10 دقیقه گفتگو، لی به خبرنگاران گفت سئول و توکیو باید برای جلوگیری از بدتر شدن روابط دوجانبه بیشتر تلاش کنند، به ویژه زمانی که روابط آنها در شرایط دشواری قرار دارد.

بر اساس گزارش کیودو نیوز، ژاپن از لی درخواست کرده است سئول و توکیو درباره مصادره اموال گفتگوهایی را آغاز کنند. دارایی‌های مورد نظر 81،075 سهام به ارزش تقریبی 400 میلیون ین (356 هزار دلار) است. مقامات ژاپنی گفته‌اند تمامی مسائل مربوط به جبران خسارات استعمار در معاهده دولت-دولت در سال 1965 که به منظور عادی سازی روابط دیپلماتیک دوجانبه انجام شد حل و فصل شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار