۲۰ هزار پرونده طلاق در دادگستری استان قزوین

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: ۲۰ هزار پرونده دادگستری مربوط به طلاق و ۳۰ هزار پرونده هم مربوط به اختلاف خانوادگی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام قدرتی رئیس کل دادگستری استان در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم گفت: ۲۰ هزار پرونده دادگستری مربوط به طلاق و ۳۰ هزار فقره هم مربوط به اختلاف خانوادگی است که باید با آموزش مهارت‌های زندگی و دادن مشاوره این روند اصلاح شود.

حجت الاسلام قدرتی اظهارداشت: امسال میزان پرونده‌ها ۲۰ درصد افزایش یافته و بیشتر آن‌ها مربوط به طلاق است.

وی با اشاره به وجود ۳ هزار و ۸۰۰ زندانی در استان اضافه کرد: تعدادی از آن‌ها به دلیل مهریه در حبس هستند و این پدیده هزینه زیادی به جامعه تحمیل می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان گفت: اگر طلاق کم شود اعتیاد و جرائم دیگر هم کاهش پیدا می‌کند و در دادگستری نیز ورودی پرونده کمتر می‌شود.

وی اضافه کرد: در این جلسات مصوب شود تا دفاتر ازدواج و طلاق مجاز به ثبت نباشند مگر زوجین در کلاس‌های اموزشی شرکت کنند.

حجت الاسلام قدرتی افزود: گاهی مشورت درست شاید مشخص کند اصلا برای همدیگر مناسب نیستند و همان ابتدا منصرف شوند هرچند برخی از ابتدا دنبال طلاق هستند تا به مهریه برسند.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی، استانداری، علوم پزشکی، بهزیستی و دستگاه قضایی باید کمک کنند جوانان روشن شوند لذا به نظر می‌رسد مهمتر از سامانه تسنیم توجه به آموزش مهارت‌های زندگی در قبل از ازدواج است.

رئیس کل دادگستری استان گفت:: هجمه‌ای که به بنیان خانواده در فضای مجازی و واقعی می‌شود هم نگران کننده است که باید اقدامات مقابله‌ای را در این زمینه بیشتر کرد.

حجت الاسلام قدرتی افزود: اینکه دستگاه قضایی استان فقط ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد واقعا ناکافی است، اما باید با یک عزم جهادی و شبانه روزی برای موفقیت در کار‌ها همت کرد.

وی اضافه کرد: حضور در مساجد و گفتگوی مستقیم با مردم بسیار موثر است و می‌توان از این طریق آسیب‌ها را بیان و مردم را آگاه کرد.

انتهای پیام/

نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.