معاون نیروی انسانی نزاجا گفت: وحدت و همگرایی در کشور، مهم‏‎ترین عامل پیروزی در دفاع مقدس بود.

همگرایی دینی و میهنی مهمترین عامل پیروزی در جنگ تحمیلیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، امیر سرتیپ دوم علی‎محمد قاسمی سامانی معاون نیروی انسانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، در نخستین گردهمایی رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم در سامان گفت: حضور ملت ایران در عرصه‌های مختلف دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، مهم‌ترین نقطه قوتی است که باعث شد تا جمهوری اسلامی، با قدرت در مقابل توطئه‌های استکبار جهانی بایستد.

وی، دوران دفاع مقدس را از صحنه های مهم حضور ملت ایران بیان کرد و افزود: جنگ تحمیلی، جنگی نابرابر و طولانی، و متمایز از سایر جنگ‌های منطقه و جهان بود که ایران در مقابل افزون بر ۳۰ کشور دنیا به عنوان حامیان مستقیم و غیرمستقیم عراق ایستادگی و مقاومت کرد.

قاسمی اضافه کرد: قرار گرفتن ایران و عراق در منطقه استراتژیک جهانی با برخورداری از ذخایر زیرزمینی، سبب تأثیرگذاری این جنگ در جهان شد و همه کشور‌ها را متوجه سرنوشت و دستاورد‌های آن کرد.

وی، وحدت و همگرایی دینی و میهنی در کشور را مهم‌ترین عامل پیروزی در جنگ تحمیلی بیان و تأکید کرد: دشمن به بهانه‌های مختلف به دنبال تضعیف این همگرایی به عنوان بارزترین نقطه قوت جمهوری اسلامی است.
 
قاسمی ادامه داد: دشمن همچنین از طریق ابزار تأثیرگذار شبکه‌های مجازی، اقشار، صنوف و قومیت‌های مختلف کشور را نسبت به بدنه نظام اسلامی بدبین کند.

وی گفت: استکبار جهانی همچنین به صورت آگاهانه در پی به چالش کشیدن برخی مسائل مربوط به دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان یکی از افتخارات ملت ایران است تا آن را به عنوان نقطه ضعف معرفی نماید.

قاسمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران، یادآور شد: شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان دفاع مقدس به جغرافیا، زبان، قوم و دین خاصی محدود نبود و اقلیت‌های دینی هم با تقدیم شهدا، در سرنوشت کشور سهیم شدند.

گفتنی است؛ این گردهمایی، شامگاه گذشته چهارشنبه ۱۹ دی ۹۷ و به مناسبت سالروز عملیات کربلای پنج، در مسجد جامع سامان برگزار شد.

سامان از شهرستان‌های ۹ گانه چهارمحال و بختیاری، با بیش از ۳۴ هزار نفر جمعیت می‌باشد که مرکز آن (شهر سامان) در فاصله ۲۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/خ

گردهمایی رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم در سامان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.