نماینده ولی فقیه در گیلان گفت : قضاوت امير المومنين(ع) الگويی ارزنده و بارز برای قضات است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی نماینده، ولی فقیه در گیلان وامام جمعه رشت امروز در همایش فصلی روسا ودادستان‌های واحد‌های قضایی گیلان گفت: عدالت بارزترین شاخص حکومت حضرت علی (ع) بود که قضات ودادستان‌ها باید آن را سرلوحه تصمیم گیری‌های خود در رسیدگی به پرونده‌های قضایی قرار دهند.

وی با ارائه تحلیلی از زندگی سرشار از عدالت وتقوای این امام بزرگوار، افزود: حرکت در مسیر رضایت خداوند، تلاش برای افزایش دانش شغلی، سرعت بخشیدن به رسیدگی پرونده‌های قضایی همراه با رعایت کیفیت وقاطعیت در عمل نکات مهمی است که قضات در رسیدگی به پرونده‌ها باید به آن‌ها توجه ویژه داشته باشند.

احمد سیاوش پور رئیس اداره کل دادگستری گیلان نیز با اشاره به گسترش فضای مجازی و آسیب دیدن بافت‌های اجتماعی گفت: متاسفانه باوجود برخی مزایای این فضا، معایب بسیاری نیز در حوزه مجازی وجود دارد که زمینه افزایش جرم و تخلفات وآسیب دیدن کانون خانواده را فراهم کرده است.

وی تدوین ۲ شیوه نامه مهم در استان را که به روسا ودادستان‌های واحد‌های قضایی ابلاغ شده است، را گامی مهم برای کمک به حل مشکلات مردم دانست وافزود: شیوه نامه ساماندهی آب بندان‌ها وتالاب‌ها و شیوه نامه ساماندهی رودخانه‌های گیلان که به همت استاندار و سایر دستگاه‌های اجرایی تدوین شده است باید تا قبل از شروع فصل زراعی اجرایی شود.

وی از قضات و دادستان‌های استان خواست با توجه به فشار‌های اقتصادی غرب به مردم در رسیدگی به پرونده‌های قضایی سعه صدرداشته باشند.

انتهای پیام / ق

 قضات  قضاوت امام علی (ع)را سرلوحه تصمیم گیری‌های  خود قرار دهند

برچسب ها: نمازجمعه ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.