کاهش تعداد زندانیان تحت قرار در مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: در سال‌های گذشته ۷۰ درصد زندانیان مازندران تحت قرار بودند که اکنون به کمتر از ۳۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد رئیس کل دادگستری مازندران در همایش فصلی روسای دادگستری ها، دادستان‌ها و روسای حوزه‌های قضایی بخش در ساری از کاهش تعداد زندانیان تحت قرار در استان خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته حدود ۷۰ درصد زندانیان استان تحت قرار بودند که در حال حاضر این رقم به کمتر از ۳۰ درصد کاهش یافت و امروز بیش از ۷۰ درصد زندانیان تعیین تکلیف شدند.

وی افزود: در سال ۱۳۹۱ تعداد افرادی که کمتر از یک روز در بازداشت بودند نزدیک به ۳۵۰۰ نفر در روز بود که در سال ۱۳۹۶ این رقم با حدود ۲۰ درصد کاهش به ۲۷۰۰ نفر رسید.

رئیس کل دادگستری مازندران خطاب به روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی مازندران با بیان اینکه افرادی که واقعاً شایسته زندان هستند را به زندان معرفی کنید، گفت: در سال ۱۳۹۱ تعداد افرادی که کمتر از ۱۰ روز در زندان بوده و آزاد می‌شدند حدود ۸ هزار نفر بوده که این رقم امروز با حدود ۲۳ درصد کاهش به حدود ۶ هزار نفر رسیده است.

حجت الاسلام تقوی فرد با تقدیر از زحمات روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های سراسر استان، به حجم بالای ورودی پرونده‌ها در حوزه‌های قضایی مازندران اشاره کرد و افزود: اخبار مهم هر حوزه قضایی باید در اسرع وقت و کمترین زمان ممکن به روابط عمومی دادگستری مازندران اعلام شود تا اقدامات و هماهنگی لازم در آن مورد صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری زیارت عاشورا در حوزه‌های قضایی استان گفت: بهتر است زیارت پرفیض عاشورا به عنوان یک زیارت بسیار ارزشمند، قبل از آغاز ساعت اداری آغاز و به اتمام برسد تا خللی در رسیدگی به امور مراجعان وارد نشده و حق مراجعان ضایع نشود.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به رشد بسیار خوب دادگستری مازندران در ثبت ثنا و ابلاغ الکترونیکی افزود: در این حوزه به همت معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان توجه ویژه‌ای لحاظ شد و قطعاً توجه به بحث ابلاغ الکترونیکی در حفظ حقوق بیت المال، جلوگیری از اطاله دادرسی و رسیدگی بهتر به پرونده‌های قضایی بسیار موثر خواهد بود.

حجت الاسلام تقوی فرد با بیان اینکه قرآن باید به عنوان یک برنامه زندگی مد نظر ویژه قرار گیرد، گفت: باید به قرآن نزدیک و با این کتاب الهی بزرگ مانوس شد و از آن بهره برد.

وی افزود: فلسفه نزول قرآن کریم، تدبر و عمل به آن بوده و مشکلات امروز جامعه نیز ناشی از عدم توجه و عمل به قرآن است.

انتهای پیام/ م

تحت قرار بودن ۳۰ درصد زندانیان در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.