محسن هاشمی در آیین بزرگداشت دومین سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:

پرهیز از افراط و تفریط از ویژگی‌های هاشمی بود

رئیس شورای شهر گفت: تعقل و پرهیز از افراط و تفریط از ویژگی‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی بود.

پرهیز از افراط و تفریط و تعقل از ویژگی‌های هاشمی بودبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی در دومین مراسم سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی با تشکر از حضور رئیس جمهور و سخنرانی وی در این مراسم گفت: دو سال از رحلت جانگداز آیت الله هاشمی می‌گذرد و فرهیختگان بسیاری در مورد ایشان قلم زدند.

وی با بیان اینکه پرهیز از افراط و تفریط و تعقل از ویژگی‌هایی است که در مورد مرحوم به کار بردند، تاکید کرد: مرحوم هاشمی برای اهداف خود کمترین تردیدی نداشت و حاضر بود جان خود را فدا کند، وی در راه اهداف از جان و مال خود می‌گذشت. در مسیر انقلاب بارها ایشان ترور شدند یا در زمان جنگ همواره در جبهه فعالیت داشتند؛ بسیاری از افراد به ایشان می‌گفتند که این منطقه خطرناک است و حضور شما لازم نیست اما مرحوم هاشمی می‌گفتند که اگر حضور من می‌تواند کمکی به جبهه‌ها کند، می‌مانم.

رئیس شورای شهر با اشاره به از خودگذشتگی ایشان عنوان کرد: با وجود اینکه احتمال اعدام وی وجود داشت، وقتی از آخرین زندان آزاد شد باز هم به فعالیت خود ادامه داد.

 وی در مورد نقش هاشمی رفسنجانی در پذیرش قطعنامه ۵۹۸ گفت: در پذیرش قطع‌نامه مرحوم هاشمی از اولین افرادی بود که با امام خمینی (ره) صحبت کرد و گفت حاضر است مجازات شود تا صلح اتفاق بیفتد، جا دارد این موضوع  در کتب درسی تبین شود.

هاشمی یادآور شد: به عنوان فرزند ایشان باید بگویم از ایشان ۳۷ دفترچه خاطره داریم. ایشان همه مسائل را بدون سانسور و بی ریا نوشتند و  همیشه انتقاد پذیر بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار