بلومبرگ گزارش داد:

ترامپ با اصرارش برای تامین بودجه دیوار مرزی، ضربه‌ای سنگین به خود وارد می‌کند

اصرار رئیس‌جمهور آمریکا برای تامین بودجه ساخت دیوار نژادپرستانه در مرز مکزیک، در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی به ضرر او تمام خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی آمریکایی بلومبرگ در تفسیری درباره تعطیلی ادامه‌دار دولت واشنگتن نوشت: رئیس جمهور آمریکا با اختصاص پولی که باید به منظور مقابله با بلایای طبیعی از آن استفاده شود، برای ساخت دیوار (مرزی)، ضربه سنگینی به خود وارد می‌کند. 

به نوشته این پایگاه اینترنتی، دولت آمریکا قصد دارد بودجه مقابله با بلایای طبیعی را که باید برای مقابله با آتش سوزی جنگل‌ها در کالیفرنیا و طوفان‌های فلوریدا، پورتوریکو و تگزاس از آن استفاده شود، صرف ساخت دیوار مرزی ترامپ کند.

نویسنده این مطلب با تاکید بر اینکه این کار به ضرر ترامپ تمام خواهد شد، افزود: رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان که ترامپ به شدت به حمایت وی نیاز دارد، اهل کالیفرنیاست. استفاده از پولی که باید در حوزه انتخابیه وی صرف می‌شد، برای تامین بودجه دل‌مشغولی‌های رئیس جمهور احتمالا بهترین کار برای دور کردن وی از ترامپ است.

به اعتقاد نویسنده، این کار بر رای مردم پورتوریکو و فلوریدا در انتخابات نیز تاثیر خواهد گذاشت. فلوریدا یکی از ایالت‌های تاثیر‌گذار در پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ بود و از دست دادن ۲۹ رای الکترال این ایالت به این معنی خواهد بود که ترامپ در انتخابات بعدی با وضع دشواری رو به رو خواهد بود.

با توجه به این که تنها ۲۲ ماه تا انتخابات بعدی باقی مانده است، کوچکترین اقدامات رئیس جمهور می‌تواند بر نتیجه انتخابات تاثیر مستقیم بگذارد.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که خودداری کنگره از تخصیص بودجه که بخش‌هایی از اداره‌های فدرال دولت آمریکا را به تعطیلی کشانده است، امروز شنبه وارد بیست و دومین روز خود شد و بدین ترتیب این تعطیلی به طولانی‌ترین تعطیلی تاریخ دولت آمریکا بدل شد.

تعطیلی کنونی بخشی از تشکیلات فدرال آمریکا که بیست و دوم دسامبر آغاز شد، ۲۱ روز تعطیلی را که در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون در سال ۱۹۹۶ اتفاق افتاد، پشت سر گذاشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار