حیات فوتسال با مُشت و لگد در سالن و قانون‌های عجیب در اتاق خاص!

دخالت عجیب عضو کمیته فوتسال در تصمیم‌های کمیته انضباطی در روز‌های اخیر جنجال تازه‌ای را به راه انداخته است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در روز‌های اخیر لیگ برتر فوتسال کشورمان بیش از هر زمان دیگری درگیر حاشیه و مشکلات شده و به تازگی نیز یکی از اعضای سازمان لیگ برخلاف آنچه که باید اتفاق بیافتد، حکمی صادر کرد.

قوانین بین الملل جایی در فوتسال ایران ندارد

کاظم سلیمانی، دبیر سازمان لیگ فوتسال در دست نوشتی حکم محرومیت مربی تیم فوتسال اهورا بهبهان را صادر کرد. در این رابطه، اما باید بدانیم که کمیته انضباطی و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال باید درباره با این موضوع تصمیم بگیرد و صدور حکم محرومیت مربی توسط دبیر کمیته سازمان لیگ تا حدی عجیب به نظر می‌رسد.

حیات فوتسال با مُشت و لگد در سالن و قانون های عجیب در اتاق خاص!

این مسئله باعث شده تا سازمان لیگ و یا حتی کمیته فوتسال بیش از پیش از لیگ‌های پیشرفته فوتسال جهان فاصله گرفته و به سمت بی قانونی می‌رود.

در بندی از اساسنامه فدراسیون فوتبال کشورمان درباره شرایط ایده آل کمیته و سازمان لیگ برتر فوتسال آمده است:

"انطباق مقررات فنی و مسابقاتی رشته‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی با آخرین مقررات بین المللی که توسط برد بین المللی ببه تصویب می‌رسد. "

قوانین بین الملل جایی در فوتسال ایران ندارد

تصویب حکم ذکر شده از سوی دبیر سازمان لیگ نیز بیش از پیش شرایط بلاتکلیفی سازمان لیگ فوتسال ایران دامن زده و لیگی که به گفته مسئولان رده بالا فدراسیون فوتبال جزو یکی از پرافتخارترین‌ها و سرمشق آسیا است، تبدیل به مکانی برای پرورش بازیکنانی شده که پس از مدتی برای حضور در تیم‌های نچندان مطرح آسیایی و اروپایی تلاش می‌کنند.

مسئولان کمیته و سازمان لیگ فوتسال کشورمان یکی پس از دیگری شانه از مسئولیت خالی می‌کنند و به نوعی اجازه می‌دهند تا فوتسال ایران بیش از پیش دچار حاشیه و حرکت به سمت سراشیبی باشد.

اعضای هیئت مدیره سازمان لیگ فوتسال نیز در روز‌های اخیر شرایط ناپسندی را ایجاده کرده اند و انتخاب و انتصاب هر کدام از مسئولان به صورتی بوده که هر یک پس از بازنشستگی و یا جدایی از مسند مدیریتیشان ، سازمان لیگ فوتسال را به عنوان مکان تازه‌ای برای حضورشان انتخاب کرده اند و تصمیم‌هایی که از سوی این افراد گرفته می‌شود نیز  شرایط مبهمی را برای آینده فوتسال ایران به وجود می‌آورد.

قوانین بین الملل جایی در فوتسال ایران ندارد

پیرو این اتفاقات دور از انتظار نیست که بسیاری از مسئولان بازنشسته با اتکا به قوانین، سازمان لیگ فوتسال را جایی برای فعالیت دوباره خود انتخاب کنند و همچنان بر مسند مدیریت باشند.

شمس: مدیران سازمان لیگ تعویض ناپذیرند

حسین شمس، پیشکسوت و کارشناس فوتسال کشورمان گفت: فوتسال ایران نیازی به هماهنگی با فوتسال بین المللی ندارد. سازمان لیگ و یا حتی کمیته فوتسال ایران به دایره‌ای بسته با حضور ۳ الی ۴ نفر خلاصه می‌شود و نمی‌توان اظهار کرد که فوتسال ایران نیاز به تطابق با سایر کشور‌های جهان دارد.

شمس ادامه داد: ۴ نفر هر سال در فوتسال ایران به عنوان هیئت مدیره تصمیم‌هایی را گرفته و در زمان انتخاب اعضا نیز به نوعی ترکیب را می‌چینند که فرد دیگری به غیر از خودشان انتخاب نشود و متاسفانه از ۱۳ سال پیش تاکنون نیز شاهد آن هستید که هیئت مدیره سازمان لیگ بدون تغییر بوده و هر سال خودشان به خودشان رای می‌دهند تا در مسند کار باشند.

مدرس فوتسال کنفدراسیون آسیا بیان کرد: سازمان لیگ فوتسال ایران هیچ پایه و اساسی ندارد و تا زمانی که این افراد در فوتسال ایران باشند، فوتسال کشورمان پیشرفت نخواهد کرد.

شمس درباره وضعیت و تصمیم‌های اتخاذ شده از سوی سازمان لیگ فوتسال گفت: هیچ‌کدام از اعضای حاضر در سازمان لیگ، فوتسالی نیستند. آن‌ها یکسری تصمیم‌هایی که در دورهمی‌ها اتخاذ می‌کنند برای این است بتوانند به کارشان ادامه دهند. قوانین نیز به صورتی است که کسی به غیر از خودشان توانایی رای دادن ندارد. سال‌ها است که افرادی مشخص در فوتسال ایران در پُست مدیریت قرار دارند و به نوعی تعویض ناپذیرند. اهالی فوتسال نیز دستشان به جایی بند نیست و تنها می‌توانند نظاره‌گر تصمیمات این افراد باشند.

شمس در پایان درباره عملکرد سرپرست جدید کمیته فوتسال اظهار کرد: پرهیزکار در روز‌های اولیه به عنوان سرپرست کمیته فوتسال توانسته کار‌های خوبی انجام دهد. او در روز‌های اخیر نیز به دنبال بازگشت وحید شمسایی و هاشمیان به فوتسال است.


بیشتر بخوانید:

آغاز به کار لیگ برتر فوتسال استان کردستان با شش تیم

آذرخش از صعود به مرحله پلی آف بازماند

پیروزی تیم فوتسال گیتی پسند از بهبهان


انتهای پیام/

آخرین جنجال‌های کمیته و سازمان لیگ فوتسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار