وال استریت ژورنال خبر داد؛

آمریکا یک ناو جنگی به سمت سوریه اعزام کرده است

بنا به اعلام روزنامه وال استریت ژورنال، آمریکا اخیرا یک ناو جنگی مستقر در دریای مدیترانه را به سمت سوریه اعزام کرده است.

آمریکا یک ناو جنگی به سمت سوریه اعزام کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات دفاعی ناشناس آمریکا گزارش داد واشنگتن اخیرا ناو جنگی «یو اس اس کِرسارج» را که در دریای مدیترانه مستقر بوده به سمت سوریه اعزام کرده است.

بنا به گزارش وال استریت ژورنال این ناو جنگی که قادر به حمل هزار و 800 سرباز و ده‌ها وسیله نظامی است به همراه دیگر کشتی های نیروی دریایی آمریکا به منظور پشتیبانی خروج نیروهای این کشور از سوریه به آنجا فرستاده شد.

روز گذشته یک مقام رسمی آمریکا در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا خروج تجهیزات غیرضروری از سوریه را آغاز کرده با این حال پرسنل نظامی فعلا در سوریه مستقر خواهند بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز 19 دسامبر اعلام کرد واشنگتن 2 هزار نیروی نظامی خود را از سوریه خارج می‌کند و تاکید کرد که ماموریت آنها برای شکست گروه تروریستی داعش به پایان رسیده است. این اقدام ترامپ با انتقادات بسیاری در داخل آمریکا همراه شد و در نهایت به استعفای جیمز متیس، وزیر دفاع این کشور انجامید. به دنبال آن برت مک‌گرک، نماینده ویژه رئیس جمهور در ائتلاف آمریکایی و دانا وایت، سخنگوی وزارت دفاع از سمت‌های خود کناره گیری کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار