پیگیری مسائل اساسی و زیربنایی رشت بررسی شد

کمیته‌ای در رشت با هدف پیگیری مسائل اساسی و زیربنایی با حضور نمایندگان مجلس و ادارات کل، طرح‌های ملی را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، میرشمس مومنی‌زاده فرماندار رشت در جلسه بررسی مشکلات و مطالبات کشاورزی ، با بیان اینکه کشاورزی اقتصاد استان و در اولویت امور است، گفت: امکانات و اعتبارات ما محدود است و اگر می‌خواهیم شاهد تحول باشیم باید از اعتبارات ملی بیشتر بهره‌مند شویم، زیرا امکانات محلی در حدی نیست که بتواند در بخش‌های مختلف منجمله کشاورزی تحول اساسی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه عمده اشتغال مردم گیلان زراعت برنج است، افزود: باید به مسائل کشاورزی توجه کنیم، زیرا در اشتغال و اقتصاد شهرستان تاثیرگذاراست.

فرماندار شهرستان رشت تصریح کرد: کمیته‌ای در شهرستان با هدف پیگیری مسائل اساسی و زیربنایی با حضور نمایندگان مجلس و ادارات کل، طرح‌های ملی را دنبال می‌کند.

وی بااشاره به دیدار پیشرو با وزیر جهاد کشاورزی، افزود: باید اهم مواردی که با وزیر قابل طرح است بررسی و جمع بندی گردد.

دکترمومنی‌زاده، با بیان اینکه ۳۹ درصد جمعیت شهرستان رشت در حوزه کشاورزی اشتغال دارند و در این زمینه ۹۲ هزار بهره بردار داریم، گفت: یکی از مصوبات سفر ریاست محترم جمهور تسطیح و یکپارچه سازی ۵۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان بود که تاکنون ۱۶ هزار هکتار با اعتبار ۹۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به اجرا درآمده و مابقی به دلیل عدم تامین به موقع اعتبار اجرایی نشده است.

فرماندار شهرستان رشت گفت: با توجه به در پیش بودن فصل زراعی باید مباحثی نظیر لانینگ و تعمیر و تجهیز آبندان‌ها در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/آ

پیگیری طرح های ملی در دستور کار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.