اجرای طرح مدارس عاری از خطر در ۱۸۵ مدرسه کردستان

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان از اجرای طرح مدارس عاری از خطر در ۱۸۵ مدرسه و آموزش بیش از یک هزار و ۸۵ دانش آموز متوسطه دوم در این طرح خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدرضا سورسوری، رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان به ارائه گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری پرداخت و گفت: تمامی فعالیت‌های این اداره در سه محور آموزش و توانمندسازی، ایجاد نهضت فرهنگی و مراقبت اجتماعی انجام می‌شود.

وی برگزاری جلسات کمیته‌های پیشگیری در برابر آسیب‌های اجتماعی در استان، شهرستان‌ها و مناطق به صورت ماهیانه را یکی از این برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: طرح مدارس عاری از خطر در ۱۸۵ مدرسه با آموزش بیش از یک هزار و ۸۵ دانش آموز متوسطه دوم اجرا شد.

سورسوری همچنین از اجرای طرح مهارت‌های مقابله‌ای در ۳۱۰ مدرسه استان در سال تحصیلی جاری خبر داد و بیان کرد: در این طرح بیش از یک هزار و ۸۵ دانش‌آموز متوسطه اول استان مشارکت دارند.

وی اعلام کرد: اجرای طرح مهارت‌های مراقبت از خود در ۹۷۷ مدرسه برای ۲۹ هزار و ۳۱۰ دانش آموز ابتدایی استان در حال اجرا می‌باشد.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان کردستان ادامه داد: برگزاری طرح آموزش والدین در ۱۳۵ مدرسه و آموزش ۲۷ هزار نفر از والدین، آموزش کارکنانمدارس در ۷۲ مدرسه و آموزش بیش از سه هزار و ۶۰۰ نفر از کارکنان، اجرای طرح توانمندی سازی دانش آموزان، اولیا و کارکنان در ۳۲۲ مدرسه، توانمندسازی دانش‌آموزان پایه نهم، اجرای طرح همکاری خانه و مدرسه از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در حوزه پیشگیری است.

وی از برگزاری هشتمین جشنواره نوجوان سالم در تمامی مدارس استان خبر داد و با بیان اینکه این جشنواره در چهار مرحله آموزشگاه، شهرستان، استان و کشوری برگزار می‌شود؛ گفت: سال گذشته ۴ نفر از دانش‌آموزان استان به عنوان برگزیده کشوری انتخاب شدند.

سورسوری همچنین از برگزاری نمایشگاه سیار در ۴۴۹ مدرسه استان در دوره متوسطه دوم، اجرای ویژه برنامه‌های به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی، توزیع بسته‌های فرهنگی و آموزشی در مدارس و طرح مداخلات آموزشی و توانمندسازی روانی اجتماعی را از دیگر طرح‌های این حوزه برشمرد.

وی با اشاره به اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان (ماد) و آموزش دو هزار و ۷۰۰ نفر از دانش آموزان در چهار شهرستان بر اساس تفاهم نامه آموزش و پرورش با سازمان بهزیستی یادآور شد: امسال طرح نماد نیز در تمامی مدارس شهرستان کامیاران و شش مدرسه ناحیه یک سنندج در حال اجراست.

انتهای پیام/م

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.