ساماندهی ساخت و ساز‌های منطقه گردشگری «ازناو» خلخال

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ساخت و ساز‌های منطقه گردشگری «ازناو» خلخال ساماندهی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ظهر امروز در این خصوص تصریح کرد: طرح جامع گردشگری ازناو واقع در شهرستان خلخال در جلسات متعدد مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس تعاریف منطقه نمونه، تعدادی از تاسیسات در جوار مکان های گردشگری ایجاد می شود که ضوابطی برای آن تعریف شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: با توجه به اینکه منطقه نمونه ازناو بر محور آب استقرار یافته لازم است ساخت و سازهای پیرامون چشمه آب واقع در منطقه مدیریت شود.

فلاحی تاکید کرد: به همین دلیل کاربری های پارکینگ طبقاتی و غرفه های فروش پیشنهادی توسط مشاور در منطقه نزدیک به چشمه آب از طرح پیشنهادی حذف شده و پیشنهاد می شود پس از بررسی کارشناسی مشاور در آن مکان نمایشگاه صنایع دستی به صورت فصلی دایر شود.

وی ادامه داد: همچنین در تعریف کاربری ها حفظ وضعیت محیط زیست منطقه و رعایت دید و منظر طبیعی مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان  گفت:مقرر شده است مشاور با بررسی نمونه های مشابه داخلی و خارجی طرح های پیشنهادی خود را ارائه دهد.

انتهای پیام/ع

بررسی طرح جامع گردشگری ازناو خلخال

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.