ورود دلالان به چرخه خرید گندم ممنوع

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ گفت: با استقرار سامانه پهنه بندی و ثبت کلیه اطلاعات کشاورزان از ورود دلالان به چرخه خرید عملا جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ با برنامه ریزی منسجم و سازماندهی کلیه منابع نرم افزاری، سخت افزاری و تأمین اعتبارات لازم و انجام هماهنگی‌های بین بخشی جهت اجرای عملیات خرید اقدام نموده است.

خدارحم امیری زاده، سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ با بیان اینکه در سال‌های گذشته استان خوزستان رتبه اول خرید گندم تضمینی کشاورزان محترم را کسب نموده است گفت: در سال‌جاری برابر با اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان برآورد یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن تولید و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن خرید از کشاورز پیش بینی و سطح زیر کشت گندم در خوزستان بالغ بر ۵۴۰ هزار هکتار است که گندم دیم ۱۶۲ هزار و گندم آبی ۳۸۰ هزار هکتار است و همچنین بیش از ۳۰ هزار هکتار کلزا کشت و پیش‌بینی خرید ۵۰ هزار تن کلزا از کشاورزان شده است.

وی افزود: در راستای اجرای سیاست‌های شرکت پیرامون خرید تضمینی گندم و شرایط مطلوب خرید آسان گندم و همچنین ارائه راهکار‌های جهت رضایتمندی بیشتر کشاورزان شرکت غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان از ابتدای دی ماه سال جاری نسبت به تشکیل کمیته خرید گندم و دانه‌های روغنی سال ۹۸ اقدام و با برگذاری جلسات، رصد و پایش خرید سال‌های قبل نسبت به اصلاح مشکلات قبلی اقدام و با برنامه ریزی منسجم، سازماندهی کلیه منابع نرم افزاری، سخت افزاری و تأمین اعتبارات لازم و انجام هماهنگی‌های بین بخشی جهت اجرای هرچه سریع‌تر عملیات خرید و ایجاد رضایتمندی در بین کشاورزان عزیز اقدام نموده است.

امیری زاده نرخ خرید گندم از کشاورزان در سال ۹۸ را از قرار هر کیلوگرم ۱۶ هزار ریال و کلزا را ۳۲ هزار ریال اعلام و اظهار کرد: با عنایت به بالا بودن گندم خوزستان از لحاظ کمی و کیفی، مسئولان کنترل کیفی در کلیه مراکز خرید بصورت تمام وقت مستقر و نسبت به نمونه برداری و انجام آزمایشات لازم از تک تک محمولات عرضه شده براساس دستور العمل ابلاغی از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران اقدام می‌نمایند.

این مقام مسئول با اشاره به تمهیدات شرکت غله خوزستان در قبال دلالان و فرآیند خرید امسال اذعان داشت: با توجه به استقرار سامانه پهنه بندی توسط وزارت جهاد کشاورزی کلیه اطلاعات کشاورزان از قبیل: سطح زیر کشت، میزان تولید و اهلیت کشاورز ثبت و از ورود دلالان به چرخه خرید عملا" جلوگیری می‌گردد و همچنین آموزش و استقرار ناظرین مستقر در مراکز خرید جهت نظارت و کنترل عملیات خرید نیز از دیگر اقدامات این شرکت است.

سرپرست غله منطقه ۴ افزود: فضای استاندارد ذخیره سازی استان در حال حاضر به مقدار یک میلیون و ۵۵۰ هزار تن شامل سیلو‌های بخش دولتی به میزان ۴۴۲ هزار تن، کارخانجات تولید آرد ۳۹۲ هزار تن و سیلو‌های بخش خصوصی ۶۷۱ هزار تن است.

خدارحم امیری زاده بودجه تخصیص یافته بابت بهینه سازی نانوایان استان بیان کرد: با توجه به انعقاد تفاهمنامه فی مابین شرکت بازرگانی دولتی ایران و بانک سپه مقرر شد به تعداد ۷۱۴ نفر از متصدیان نانوایان استان وام بهسازی و بازسازی اعطاء گردد که تا کنون تعداد ۱۶۰ نفر موفق به دریافت این تسهیلات شده اند. این وام برای هر نفر ۱۵ میلیون تومان با بهره ۱۵ درصد در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: براساس دستورالعمل ابلاغی از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران مباشر خرید در سراسر کشور اتحادیه‌های تعاونی روستایی و همچنین بانک عامل جهت پرداخت وجه کشاورزان را همانند سال‌های گذشته بانک کشاورزی و نحوه پرداخت آن را بصورت کاملا" الکترونیکی اعلام نمود.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ در خصوص وضعیت مصرف آرد استان گفت: در حال حاضر ماهیانه مقدار ۳۴ و ۵۰۰ تن آرد حاصل از گندم ۶۶۵۰ ریالی با سرانه هر نفر ۵/۷ کیلوگرم در ماه بین نانوایان شهری و روستایی و خانگی پزان روستایی و عشایری توزیع می‌گردد، علاوه بر این مقدار ۷ هزار تن آرد خبازی و ستاره و نول حاصل از گندم ۹ هزار ریال بین واحد‌های تولید نان فانتزی پز، قنادان، کارخانجات ماکارونی، شرکت‌های صنعتی تولید نان، بیسکویت سازان و کلوچه پزان و سایر مصرف کنندگان صنف و صنعت توزیع و این حجم آرد توسط ۱۴ واحد کارخانه آردسازی در استان تولید می‌گردد.

انتهای پیام/گ

جلوگیری از ورود دلالان به چرخه خرید گندم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.