چه عواقبی به دلیل تعطیلی دولت آمریکا دامن‌گیر اقتصاد این کشور می‌شود؟

پایگاه خبری هیل در مطلبی به تحلیل تاثیر تعطیلی ادامه‌دار دولت آمریکا بر اقتصاد این کشور پرداخته است.

عواقبی که برای تعطیلی دولت آمریکا دامن گیر اقتصاد این کشور می شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، تعطیلی دولت آمریکا عدم قطعیت تازه‌ای را برای چشم انداز اقتصادی پیچیده این کشور ایجاد کرده است.

در حالی که تعطیلی دولت آمریکا در آستانه ورود به چهارمین هفته خود قرار دارد و هیچ نشانه‌ای مبنی بر پایان آن مشاهده نمی‌شود، صدها هزار کارمند دولت فدرال و نیز پیمانکاران دولتی با آینده مالی نامطمئن روبرو هستند. تعطیلی ادامه دار دولت خطراتی را متوجه شرکت‌هایی کرده است که مستقیما با دولت فدرال تعامل ندارند. پایگاه خبری هیل در مطلبی به تاثیر تعطیلی دولت فدرال بر اقتصاد این کشور پرداخت.

کاهش تمایل به خرید مصرف‌کنندگان آمریکایی و تاثیر آن بر بخش کسب و کار

شرکت‌های تجاری که به لحاظ اقتصادی به میزان مخارج مصرف کنندگان آمریکایی وابسته هستند به علت تعطیلی دولت ممکن است با رکود مواجه شوند. کارمندان و پیمانکاران دولتی نیز به دنبال راهی هستند تا صورتحساب‌های خود را پرداخت و خریدهای اختیاری را کاهش دهند. مجمع مشاوران اقتصادی کاخ سفید هزینه هر هفته تعطیلی دولت را 1.2 میلیارد دلار برآورد کرده است.

عدم دسترسی تحلیلگران به داده‌های اقتصادی به روز

سیاستمداران و تحلیلگران با مشکلاتی برای ارزیابی چالش‌های اقتصادی و پاسخگویی به آنها مواجه هستند. به دنبال تعطیلی دولت آمریکا اقتصاددانان این کشور از دسترسی به داده‌های اقتصادی فدرال که روزانه توسط وزارت بازرگانی منتشر می‌شد، محروم شدند. وزارت بازرگانی با جمع آوری ارقام اقتصادی و اندازه‌گیری آنها تولید ناخالص داخلی، افزایش قیمت‌ها، رشد دستمزدها  و قیمت‌های خرده فروشی را اعلام می کند. اقتصاددانان و تحلیلگران برای تحلیل های خود به چنین ارقامی متکی هستند.

فشار بر بخش مالی

بانک ها و شرکت های اعتباری با مشکلاتی برای کمک به کارگران فدرال بدون دستمزد روبرو هستند. سران صنعتی می گویند بخش مالی می تواند در حال حاضر این مسائل را تا حدی حل کند اما اگر تعطیلی دولت تا ماه فوریه ادامه یابد بخش مالی با مشکلات جدی برای وام دهی به مردم روبرو خواهد شد.

ایجاد موانع گوناگون کسب و کار

مشاغل اصلی در دولت فدرال تنها بخشی نیست که به دنبال تعطیلی دولت متحمل آسیب شد. برخی شرکت‌های کوچکتر نیز در تلاش برای بقا در شرایط تعطیلی دولت فدرال هستند؛ این در حالی است که به خاطر بن بست بوجود آمده میان دموکرات‌ها و رئیس جمهور بر سر بودجه دیوار مرزی نمی توانند وام‌های مورد نیاز خود را بدست آورند.

عدم اطمینان اقتصادی در میان نگرانی‌های جهانی

تحلیلگران اقتصادی نگران هستند که روند تغییرات اقتصادی در چین و بازارهای جهانی نوظهور بر اقتصاد آمریکا تاثیرگذار باشد. دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه مارس با چند چالش حیاتی اقتصادی از جمله پایان زمان دستیابی به توافق اقتصادی با چین و اعمال مجدد محدودیت‌های بدهی فدرال روبرو خواهد شد. این در حالی است که چالش بزرگ تعطیلی دولت در آستانه چهارمین هفته خود قرار دارد و نشانه‌ای از پایان یافتن آن دیده نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار