در سال جاری؛

صدور ۱۴۷ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان فارس

مدیر کل استاندارد فارس از صدور ۱۴۷ پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی رهنما مدیر کل استاندارد فارس گفت: از ابتدای امسال تا کنون واحد‌های تولیدی و خدماتی استان فارس بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ بار، مورد بازرسی و ارزیابی کارشناسان اداره کل استاندارد فارس قرار گرفته و بیش از دو هزار و ۸۰۰ نمونه محصول تولیدی بصورت تصادفی از خطوط تولید و انبار‌های واحد‌های تولیدی نمونه برداری و مطابق استاندارد‌های مربوطه در آزمایشگاه‌های همکار استاندارد فارس مورد آزمون و تجزیه وتحلیل قرار گرفت.

وی افزود: در این مدت بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ مرکز عرضه در سطح استان فارس مورد بازرسی قرار گرفت و کالا‌هایی که بدون علامت استاندارد بوده شناسایی و اقدام قانونی لازم بعمل آمد.

رهنما عمده ترین کالا‌های شناسایی شده را فیلتر خودرو، آبلیمو، دستمال کاغذی، روغن زیتون، روغن آفتابگردان و آلوچه اعلام کرد.

رهنما از شناسایی انواع نمک غیر استاندارد با علامت‌های تجاری نمک دریاچه، نمک موج دریا، نمک سوناکس، نمک دریاچه ارومیه که تحت عنوان نمک دریا در مراکز عرضه به مصرف کنندگان عرضه میشد خبرداد و گفت: نمک طعام مشمول استاندارد اجباری بوده و لذا عرضه نمک تحت عنوان نمک دریا بدون علامت استاندارد برای مصرف خوراکی غیر قانونی و غیر بهداشتی است.

مدیر کل استاندارد فارس از نظارت کارشناسان اداره کل استاندارد فارس بر جایگاه‌های عرضه سوخت مایع در استان خبر داد و افزود: در سالجاری ۱۰ هزار مرتبه نازل‌های سوخت مورد بازرسی و کالیبراسیون قرار گرفته که خوشبختانه نقص عمده‌ای مشاهده نشده است.

وی همچنین از کالیبره نمودن و آزمون وسایل سنجش مورد استفاده در داد و ستد‌های عمومی به تعداد ۷ هزار خبر داد.

رهنما از فعالیت اداره کل استاندارد فارس در گمرکات شیراز و جهرم برای ارائه خدمات سریعتر به صادر کنندگان و وارد کنندگان خبر داد و گفت: در سالجاری ۵۰۰ فقره اظهار نامه وارداتی و صادراتی و تعیین ماهیت توسط اداره کل استاندارد فارس صادرشده است.
انتهای پیام/م

بازرسی از  واحد‌های تولیدی و خدماتی فارس

برچسب ها: استاندارد ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار