نقش بی بدیل دریا در توسعه اقتصاد کشور

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ۹۳ درصد کالا‌ها و ۱۰۰ درصد فراورده‌های نفتی از طریق حمل و نقل دریایی صادر و وارد می‌شود.

۹۳ درصد صادرات و واردات کشور از طریق دریا/اسکورت  ۱۰ هزار فروند کشتی‌های تجاری و نفتکش را از بندر امام تا تنگه هرمزبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از ساری ،امیر دریادار تورج حسنی مقدم جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ظهر یکشنبه در اختتامیه سومین دوره آموزشی دانشجویان بورسیه کشتیرانی در نوشهر با بیان اینکه نیروی دریایی در سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای برای حراست و حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران در دریا‌ها انجام داده است، افزود: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوگان‌های نظامی، تجاری، نفتکش‌ها و صنایع مرتبط با علوم و فنون دریایی همواره از منافع جمهوری اسلامی ایران در دریا‌ها حراست وحفاظت می‌کند.

وی سربلندی کشورمان در مجامع جهانی را ناشی از تربیت و آموزش‌های نیرو‌های کارآمد و تلاش و مجاهدت‌های شبانه روزی آنان دانست و افزود: استکبار جهانی با رویکرد‌های متفاوت در تلاش برای سلطه گری و ایجاد ناامنی و جنگ افروزی در منطقه است که با یاری خداوند همه این روش‌ها خنثی می‌شود.

امیر حسنی مقدم یکی از رویکرد‌های نظام استکبار و آمریکا را افزایش هزینه‌ها برای فلج کردن سامانه‌ها اعلام کرد و گفت: نیروی دریایی همانند سایر بخش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی باید همواره آمادگی رزمی، آموزشی و تجاری خود را افزایش دهد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی افزود: نگاه سلطه گرایانه آمریکا اکنون به شرق جهان است چرا که این مناطق سرشار از انرژی است.

وی افزود:حضور آمریکا در منطقه نیروی دریایی را ملزم می‌کند تا خود را با صنایع نوین و فن اوری جدید قوی‌تر کند.

امیر حسنی مقدم با بیان اینکه ملت ایران پس از چهار دهه تلاش همچنان روی پای خود ایستاده است، افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۸ سال دفاع مقدس ۱۰ هزار فروند کشتی تجاری و نفتکش را در خلیج فارس اسکورت کرده بود تا اقتصاد کشور به رشد و شکوفایی خود ادامه دهد.

انتهای پیام/ک



دریا رکن اصلی توسعه کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار