مدیر کل امور عشایر استان اردبیل؛

اعتبارات عشایر در شهرستان اردبیل افزایش یابد

مدیر کل امور عشایر استان اردبیل گفت:: اعتبارات عشایر در شهرستان اردبیل افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، معرفت آذری، مدیر کل امور عشایر استان اردبیل در دیدار با فرماندار اردبیل خواستار افزایش اعتبارات شهرستان اردبیل از محل تملک دارائی‌های سرمایه‌ای شد.

وی گزارشی از آئین نامه ساماندهی عشایر استان اردبیل و همچنین شورای عشایر مطرح کرد و خواستار برگزاری جلسه شورای عشایر اردبیل شد.

مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: امسال یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان به آب شرب عشایر اختصاص یافت تا دغدغه و نگرانی عشایران استان در ارتباط با آب شرب برطرف شود.

معرفت آذری گفت: متاسفانه برخی جاده‌های مناطق عشایرنشین ساماندهی نشده است و این امرمشکلاتی را برای رفت و آمد پیش آورده که در پایان سال تمام مشکلات مناطق عشایرنشین استان برطرف می‌شود و دیگر در حوزه آب شرب قشر عشایر مشکلی نخواهند داشت.

در ادامه این دیدار جواد زنجانی، فرماندار اردبیل قول مساعد نسبت به افزایش اعتبارات از محل تملک دارائی‌های سرمایه‌ای را برای عشایر منطقه دادند.

در حال حاضر عشایر شاهسون استان اردبیل در بین ۱۲۰ ایل شناسنامه دار کشور در جایگاه سوم قرار دارد و یکی از ایل‌های بزرگ کشور محسوب می‌شود.

ایل شاهسون متشکل از ۸۰ هزار نفر جمعیت در قالب ۱۵ هزار خانوار است که به نگهداری ۱.۵ میلیون واحد دامی مشغول هستند.

عشایر استان اردبیل سالانه ۴۳ هزار تن شیر، پنج هزار و ۴۰۰ تن پنیر، ۱۲ هزار تن گوشت، ۱.۵ تن پشم و ۱۴ هزار متر مربع فرش، گلیم و جاجیم به ارزش تقریبی ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تولید می‌کنند.

عشایر استان نیمی از سال را در قشلاق‌های شمال استان و نیمی دیگر را در ییلاق‌های سبلان و ارتفاعات کوه‌های باغرو و بزغوش سپری می‌کنند. همه ساله با آغاز کوچه بهاره ییلاقات شهرستان مشگین شهر پذیرای بیش از ۶۰ درصد از عشایر شاهسون می‌شود.
انتهای پیام/ح

اختصاصی بیش از یک میلیارد تومان اعتبار به آب شرب عشایر در اردبیل

برچسب ها: اعتبارات ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.