چگونه فضای خانه مان را زمستانی کنیم؟

در مطلب زیر می‌خواهیم روش‌های زمستانی کردن دکور منزلتان را به شما آموزش دهیم.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تغییر دکور منزل همراه با تغییر فصل هم یک کار سرگرم کننده و مفرح است و هم سبب می شود بسته به فصلی که در آن هستید با تغییر دکور در مصرف انرژی هم صرفه جویی کنید. پس منتظر چه هستید؟ اگر دوست دارید حال و هوای زمستانی و گرم و نرم به منزلتان ببخشید با ما دست به کار شوید.


بیشتربخوانید : دکوراسیون اتاق غذاخوری، اینطوری لوکس‌تر به نظر میاد


۱- از پارچه های گرم و نرم استفاده کنید

یکی از ارزان ترین و آسان ترین روش ها برای زمستانی کردن دکور خانه های ایرانی استفاده از پارچه ها و پتوهای گرم و نرمی است که در منزل دارید. اصلا زمستان فصل دنج و گرم بودن منزل است. تمام وسایلی که سردی و رطوبت را برای شما تداعی می کنند را برای فصل تابستان یک گوشه از خانه بگذارید و پتوهای گرم و نرم، لباس های گرم و پشمی و ملحفه های ضخیم تر را از گنجه بیرون بیاورید.

از روبالشی ها و کوسن های گرم تر استفاده کنید و برای دکوراسیون زمستان اتاق خواب پتوهای گرم را روی تختخواب بچینید. اگر با تغییر فصل پرده ها را عوض می کنید، پرده های ضخیم با رنگ های تیره و پرنقش و نگار بهترین انتخاب برای یک دکوراسیون زمستانی هستند. اگر هم دوست ندارید از پنجره ها پرده آویزان کنید، برای فصل زمستان بهتر است با پرده کنار بیایید تا هم حال و هوای منزل تان گرم تر شود و هم انرژی کمتری هدر برود.

چگونه فضای خانه مان را زمستانی کنیم؟

از روبالشی ها و کوسن های گرم تر استفاده کنید

۲- فرش و قالیچه را فراموش نکنید

اگر کف خانه حال و هوای گرم داشته باشد نصف مسیر را برای زمستانی کردن دکور خانه طی کرده اید. یکی از ارزان ترین و آسان ترین روش ها برای زمستانی کردن دکور خانه های ایرانی پهن کردن فرش ها و قالیچه هایی است که در تمام منازل ایرانی با کیفیت های مختلف موجود هستند. زمانی که کف منزل را با فرش و قالیچه یا موکت بپوشانید هم خانه زودتر گرم می شود و هم انرژی و گرما کمتر هدر می رود.

چگونه فضای خانه مان را زمستانی کنیم؟

زمانی که کف منزل را با فرش و قالیچه یا موکت بپوشانید هم خانه زودتر گرم می شود

۳- از اکسسوری های طبیعی استفاده کنید

یکی دیگر از ارزانترین و آسانترین روش ها برای زمستانی کردن دکور خانه های ایرانی استفاده از اکسسوری های و المان های طبیعی برای دکوراسیون خانه است. عناصر مثل چوب، سنگ، برگ و میوه درخت کاج می توانند یک حال و هوای روستیک و دوست داشتنی به اتاق های خانه ببخشند.

اگر چه این ایده بیشتر شبیه ایده دکوراسیون «روستیک» است که در خانه های اروپایی و آمریکایی به چشم می خورد اما اگر سبک روستیک را می پسندید برای تغییر دکور خانه آن را به شما پیشنهاد می کنیم. می توانید همه این المان ها را در یک سطل فلزی یا سبد چوبی و در گوشه اتاق یا روی میز ناهارخوری و حتی میز مطالعه بگذارید. طاقچه بالای بخاری و شومینه هم جای مناسبی برای گذاشتن این اکسسوری ها به صورت تکی یا دسته جمعی است.

چگونه فضای خانه مان را زمستانی کنیم؟

بالای شومینه جای مناسبی برای گذاشتن اکسسوری ها به صورت تکی یا دسته جمعی است

۴- از استوانه های شیشه ای استفاده کنید

استفاده از عناصر و المان های طبیعی برای دکوراسیون زمستانی منزل زمانی تکمیل می شود که با شمع همراه باشد. برای قرار دادن شمع ها می توانید از استوانه های شیشه ای به عنوان جا شمعی استفاده کنید.

استفاده از شیشه مربا یا لیوان های شیشه ای بلند و حتی شیشه نوشابه تزیین شده با پارچه کنفی و گونی و برگ درختان کاج هم به عنوان جا شمعی ایده هیجان‌انگیزی است و اتفاقا با دکوراسیون خانه های مدرن ایرانی هم جور در می آید.

چگونه فضای خانه مان را زمستانی کنیم؟

برای شمع ها می توانید از استوانه های شیشه ای به عنوان جا شمعی استفاده کنید

۵- فضای اطراف شوفاژ و شومینه را دریابید

اگر شومینه دارید که چه بهتر اما اگر هم ندارید اشکالی ندارد. یکی دیگر از ارزان‌ترین و آسان‌ترین روش‌ها برای زمستانی کردن دکور خانه‌های ایرانی استفاده از فضای اطراف شومینه و شوفاژ و بخاری است. سعی کنید در فصل زمستان مبلمان منزل را حول محوریت این وسایل گرمایشی بچینید.

یک دست کاناپه راحتی یا حتی یک عدد کاناپه راحتی به همراه دو صندلی راحت که بتوان روی آن‌ها لم دارد به همراه یک میز قهوه‌خوری و چند عدد کتاب و مجله یک فضای گرم و نرم و دنج در گوشه‌ای از منزل برای شما فراهم می‌کند.

برای رمانتیک تر کردن فضا چند عدد شمع هم روی میز بچینید. اگر هم در شهری زندگی می کنید که در تمام طول زمستان آب و هوای سرد و برفی دارد یک کرسی بچینید و شب ها با تمام اعضای خانواده دور کرسی جمع شوید و حسابی خوش بگذرانید.

روش هایی برای زمستانی کردن دکور خانه های ایرانی

برای رمانتیک تر کردن فضا چند عدد شمع هم روی میز بچینید

۶- رایحه های گرم را فراموش نکنید

چوب دارچین، وانیل و سایر ادویه ها و گیاهان با بوهای گرم و آرام بخش از جمله ارزان ترین و آسان ترین روش ها برای زمستانی کردن دکور خانه های ایرانی است. چند عدد دارچین را با یک نخ کنفی به هم ببندید و آن ها را در یک بانکه شیشه ای یا بطری شیشه ای مثل شیشه مربا بگذارید و اجازه دهید بوی خوش و گرم آن ها فضای منزل تان را پر کند. وسط شیشه ای که چوب دارچین ها را چیده اید یک عدد شمع هم روشن کنید تا همه چیز رمانتیک تر شود.

چگونه فضای خانه مان را زمستانی کنیم؟

با شیشه و چوب دارچین جا شمعی زیبایی درست کنید

۷- از نورهای گرم استفاده کنید

در فصل زمستان نور طبیعی حتی در وسط روز هم آن چنان قوی نیست که فضای خانه را گرم و روشن کند. برای روشنایی خانه در فصل زمستان از لامپ هایی استفاده کنید که خورشیدی هستند و رنگ زرد دارند. این نور فضا را رمانتیک تر و گرمتر می کند.

چگونه فضای خانه مان را زمستانی کنیم؟

برای روشنایی خانه در فصل زمستان از لامپ های خورشیدی و زرد رنگ استفاده کنید

منبع : بیتوته

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار